• amanda1998

mensvärk utan blödning plus hög temp

Hejsan!
    Jo nu är det så här att jag och sambon planerar barn och igår (bim-2) testade jag negativt.

Har i 2 dagar nu från igår plus idag haft som svag mensvärk men ingen blödning.
    Tempar mig även och tempen ligger jättehögt mot den brukar och har gjort sedan ägglossning.

Kan jag testat förtidigt eller tror ni det bara är förvärkar inför mensen. Vågar man hoppas eller inte (beräknad mens imorgon)

• Svar på tråden mensvärk utan blödning plus hög temp
  • Orkide

Testade du negativt igår med morgonurin så skulle jag nog ställa in mig på mens. Dels att man blir bara så besviken. Men hoppet är ju det sista som lämnar en. Jag har alltid som mensvärk ett par dagar innan mens precis som innan graviditet.lycka till

• My102

Hej, jag är i samma sits, har haft mensvärk till och ifrån sen i tisdags, var inställd att mensen skulle komma då, den alltid kommer på dagen när jag får mensvärk, om det inte ÄL smärtor men det var en månad sen jag hade mens så knappast det, men ingen mens än! Tempen har varit hög i en vecka, dock så har den sjunkit ikväll (tar på kvällen bara för att kolla) jag har normalt 36,3, i veckan har jag haft upp mot 37 och 37,2, trodde för en vecka sen att jag började bli sjuk men icke. Ikväll hade jag 36,8, har neg på gravtest så jag är inställd på mens. Det är bara såååå frustrerande att den aldrig kommer, mensvärk får man ju för att nåt ska ut..så är det inte bara för det att komma ut då någon gång! Går med binda varje dag för att inte blöda igenom också..jobbigt! Jag tror att jag hade ÄL förra helgen, då sekretet var trådigt så det kanske är för tidigt att testa? Har läst att tempen kan sjunka vid "infästning" men det rimmar ju inte att jag har haft mensvärk innan temp sjunkningen :P. När hade du ÄL? Min mens är oregelbunden men några dagar så den kan komma närsom

• amanda1998

Åh vad jobbigt. Samma här man vill ju bara att den ska komma så man kan försöka igen, att vänta på mens är verkligen inte kul! Har fortfarande hög temp, bim idag och ingen mens, mens smärtorna är dessutom borta så förstår ingenting men inte något plus heller.

Min ägglossning var för 14 dagar sedan.Mitt hopp är tyvärr borta redan. Bättre lycka nästa gång får vi hoppas.

Svar på tråden mensvärk utan blödning plus hög temp