Cigarettfimpar
Vad göra?Har skrivit anonymt att sluta med detta.Fimparna hamnar på gården utanför där jag bor,bor på bottenvåning öppen gård.Nya grannar står på balkongen och kastar cigaretter .
Vad göra?Har skrivit anonymt att sluta med detta.Fimparna hamnar på gården utanför där jag bor,bor på bottenvåning öppen gård.Nya grannar står på balkongen och kastar cigaretter .
prata med dom står och röker ställ ut en askkopp. Man kommer ingenstans med anonyma sura lapar (vet inte om du skrivit en sådan) men som sagt ta nån gammal glas burk och be dom fimpa i den. tror ingen tjafsar om det om man är trevlig.
missuppfatta det hela trodde dom stod utanför dig vid porten men säg till dom som röker att det är tråkigt med fimpar på din gård.
prata med dom står och röker ställ ut en askkopp. Man kommer ingenstans med anonyma sura lapar (vet inte om du skrivit en sådan) men som sagt ta nån gammal glas burk och be dom fimpa i den. tror ingen tjafsar om det om man är trevlig.
Samla fimpar i ett par veckor och sedan kan du stoppa dem i deras brevlåda med lappen "ni tappade visst något". Vill du vara mer subtil kan du lägga dem i en glasburk och räcka över den med erbjudandet om en askkopp.
Med en hyresvärd som skriver en varning brukar det funka. Fimpar nedanför balkongen är ett otyg. Och det ses aldrig med milda ögon. Vid tre varningar åker de ut. Är det en bostadsrättsförening som gäller samma regler.
Jag hade inte skrivit några vänliga lapper. Inte heller gått upp med en burk med vatten att ha fimparna i. Såna där idioter förstår bara klarspråk.
Tycker det är värre med röken som kommer in i min lägenhet.