Rabarbapuppa skrev 2016-09-02 10:53:05 följande:
Parkering ute (för en Rolls Royce) är för mig en icke-fråga. Varför i hela världen skulle den tvingas stå ute? Man köper inte en äldre Rolls utan att först ha klarat ut förvaringsfrågan. Dessutom kommer den behöva din omvårdnad och nogrannhet, och då vill du hållas inomhus. Det jag snarare skulle ha i åtanke är först och främst inköpsbudgeten, var i pris/vilket objekt är det man satsar på/lägger sig på - och relaterat till detta, vilken storlek på buffert för reservdelar och liknande bör jag ha?
Den andra frågan som egentligen också tangerar en icke-fråga eftersom jag anser den vara en självklarhet, och det är att man MÅSTE kunna skruva bil själv.
Man lämnar helt enkelt inte en äldre Rolls till verkstad för att köra löpande service och samtidigt tro att man ska kunna ha plånboken i behåll. Ska det bli någon form av ekonomi så gör man det mesta själv.
Däremot kan det vara bra att ha en kontakt med en bra verkstad som generellt kan ta engelska bilar och har kunskaper om dessa. Allt är inte svindyrt på en Rolls, duktiga verkstäder kan ta vissa saker du inte klarar själv då det inte är bilar byggda på raketforskning trots allt.
Förbered dig på en del internetshopping från engelska handlare och utrusta dig med en uppsättning hylsor i tum-dimension.
Lycka till!
/Puppa
Den kallnade snabbt då bilder kom med ratten på fel sida och den står i Italien på Sardinien, fast han annonserar här med svenskt nummer. Kan passa på Cypern om de har vänstertrafik.
Givetvis ska den stå i vårt garage men man kanske vill använda bilen också och inte bara köra runt.
Ja de har delar från andra och man kan köpa beg. Han har kostat på den 10.000 Euro.
Bara att leta, en investering.