• lusen85

Ivf privat.. Var??

Har nyss fått reda på att jag inte kan få barn efter hormonsprutor och olika mediciner i ett år.. Har PCO och Gud vet vad..Då vi redan har ett barn måste vi nu Bekosta detta själva.. Vi har kollat lite och hört efter på infertilitescentrum i Gbg. Någon som har något privat alternativ som ni varit nöjda med? Vi bor i Östergötland och hade tänkt köpa ett "paket" med tre försök??

• Svar på tråden Ivf privat.. Var??
  • Jag är bara jag

Thailand? Är väl sista landet man åker till och gör IVF! Här rekommenderar jag starkt Carl von Linne´-kliniken i Uppsala. Carlanderska kan jag inte med bästa vilja rekommendera. Falun ska också vara bra. Finns ju annars flera i Sthlm.

• peacefrog
    lusen85 skrev 2016-09-02 20:10:19 följande:

Har nyss fått reda på att jag inte kan få barn efter hormonsprutor och olika mediciner i ett år.. Har PCO och Gud vet vad..Då vi redan har ett barn måste vi nu Bekosta detta själva.. Vi har kollat lite och hört efter på infertilitescentrum i Gbg. Någon som har något privat alternativ som ni varit nöjda med? Vi bor i Östergötland och hade tänkt köpa ett "paket" med tre försök??

hej!
    jag rekommenderar IVF falun. Det är ju dock långt från er. Så kolla runt lite mer i närheten - kolla upp metoderna, tar de ut svängarna lite? Har gjort 3 försök på Linne i Uppsala men utan lycka. På Linne var vi inte kvalificerade till att köpa 3-packet utan fick köpa ett i taget. I falun var vi dock kvalificerade. Falun har helt andra metoder och mediciner medan Linne kör nåt slags standardprotokoll. I falun känner vi oss mer delaktiga i diskussioner/beslut.
Svar på tråden Ivf privat.. Var??