• Emmy Skåne

    Singeltjej söker bög/bögpar för regnbågsfamilj!

    Jag är en heterosexuell kvinna på 34, som lever utan parrelation och som inte har egna barn. Jag har i flera år tänkt kring olika konstellationer för att skaffa barn, och det jag skriver nu är alltså tankar jag processat under flera år.


    Jag letar efter ett homosexuellt par, eller en ensamstående homosexuell man, med stark barnlängtan, för att gemensamt skaffa barn. Jag har tyvärr p.g.a. en "skada" (som jag kan berätta om privat) inte möjlighet att själv bära ett barn. Jag tänker mig alltså ett surrogat-mödraskaps-arrangemang i annat land, men där "vi" är biologiska föräldrar.


    Under en parrelation (som pågick ett drygt år) kände mig inte helt trygg/säker för att vilja skaffa barn med just den mannen. Jag är alltså ganska "kräsen" - på ett bra sätt! - och vill inte ha en relation bara för att "slippa vara singel". Jag skulle verkligen inte kunna skaffa barn med första bäste man som vill bilda familj... Min barnlängtan är inte så ogenomtänkt eller "desperat". För mig ska ett barn vara planerat och välkomnas till en trygg miljö.


    Jag har aldrig övervägt att skaffa barn som singel: dels tror jag att ett barn mår bättre av mer trygghet än så, dels tror jag att jag skulle vara en så mycket bättre förälder om jag delar ansvaret med någon/några andra!


    Det är kärleken och tryggheten som är viktig för ett barn. Från min synvinkel skulle ett barn må bra att två, eller tre, föräldrar. Ett barn skulle också må bra av föräldrar som länge längtat efter barn - och som noga tänkt igenom sitt beslut att skaffa barn. Dessutom: att växa upp med både heterosexuella och homosexuella föräldrar tror jag vidgar ens världsbild och tolerans.


    Jag själv är akademiker (inom humaniora/samhällsvetenskap) anställd vid universitet/högskola, med stort socialt närverk och många olika sociala och kreativa sammanhang i mitt liv. Jag bor i trakten Malmö/Lund. Jag kommer leva kvar i den här delen av Sverige (som är mina "hemtrakter") och alltså inte flytta till exempelvis Stockholm. Jag har ett (mycket primitivt) sommarhus i Göteborgs-trakten. Rökfri, inga allergier, hälsosam, men tar ju en öl eller två ibland.


    Jag kommer att engagera mig till 100% och är självklart beredd att kompromissa och se på olika möjligheter. Däremot kommer jag inte "kräva" eller önska att mitt barn ska vara hos mig mer än heltid. Jag tror att jag kan vara en utmärkt förälder på just "deltid", eller i varianter där barnets bästa står i fokus!


    Ni får gärna se er som intellektuella, tänkande samhällsmedborgare. Jag är inte troende och känner att det är en förutsättning att mitt barn inte har andra föräldrar med en stark tro. Om ni röstar på Sverigedemokraterna har vi heller ingen gemensam framtid med barn...


    Jag tror inte att barn måste växa upp ett hem som är ekonomiskt över genomsnittet, eller ha tillgång till det materiellt "bästa" alltid. Det är kärlek, trygghet och livsglädje som är grunden.


    I övrigt är väl i stora drag humanism, medmänsklighet och respekt viktigt. Jag har ett starkt intresse för natur, samhällsfrågor, träning, kultur och kreativitet. Och utan humor och självdistans blir livet allt lite för torftigt och stelt...


    Kontakta mig vid intresse, så skriver vi vidare privat!

Svar på tråden Singeltjej söker bög/bögpar för regnbågsfamilj!