• hyliys7

Familjeaktiviteter tips!

Vi behöver umgås mer inom familjen, kvalitetstid, men det är så svårt då vi nästan aldrig vet vad vi ska göra.. Med två barn på 15 och 18 år har alla olika intressen också.

Bowlingkväll brukar passa alla, men ryggskador gör att alla inte kan vara med fullt ut. Innan brukade vi samlas framför tvn och kolla på modern family tillsammans, men nu har vi sett alla avsnitt som finns på netflix.

Vad kan vi hitta på? Vad brukar ni hitta på? :)

• Svar på tråden Familjeaktiviteter tips!
  • Fjäril kär

Kortlek och vanliga sällskapsspel.

Det har jag vuxit upp med och älskar det!

Sen som utflykt så finns det massor av museer att åka och titta på , så även en massa slott.

Nu börjar det bli höst och snart vinter och jag rekommenderar då att åka på alla dessa marknader som dyker upp, skördemarknader och julmarknader.

Blanda lite olika aktiviteter och gör inte samma sak varje gång.

• hyliys7
    Fjäril kär skrev 2016-09-03 10:27:00 följande:

Kortlek och vanliga sällskapsspel.

Det har jag vuxit upp med och älskar det!

Sen som utflykt så finns det massor av museer att åka och titta på , så även en massa slott.

Nu börjar det bli höst och snart vinter och jag rekommenderar då att åka på alla dessa marknader som dyker upp, skördemarknader och julmarknader.

Blanda lite olika aktiviteter och gör inte samma sak varje gång.

Superbra, tack!!

Sällskapsspel låter jättemysigt, det får vi definitivt ta och spela mer av :)
  • Deceree1

Ni kan vaska guld. Det skulle nog barnen tycka vara spännande. Har ni bäckar och forsar där ni bor? Man köper vaskpannor i plast. Dom är inte så dyra. Det är jättekul :)

• Aniiee

Se en annan serie på Netflix? Eller någon annan "kanal".

Laga mat tillsammans. Inte bara gammal vanlig vardagsmat, dock, ge er på matresa (exempelvis varje fredag i September äter ni Italienskt, i Oktober äter ni Indiskt, November..... eller byt varje vecka... eller andra teman....)

Spela kort och sällskapsspel.

Läs tillsammans. Man är inte för gamma för högläsning EVER!

Spela TV-spel tillsammans. Det finns spel som passar alla.

Gå på museum, marknader och sånt.

Gå på långvandring. Kolla om det finns kulturstråk eller gamla leder (typ sörmlandsleden) i närheten.

Och, stort tips från mig: blogga om det ni gör tillsammans. Alltså, blogga tillsammans. Ni kan ha en låst blogg om ni inte vill att andra ska läsa. Fyll bloggen med bilder, tankar och recensioner.

Lycka till.

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Svar på tråden Familjeaktiviteter tips!