• OupaOupa

+ på grav.test men har precis haft mens

Jag är så förvirrad. Sista konstaterade mens var 27 juli.

Dag 26-30 i cykeln gav svagt rosa på toapappret. Flera gravtest från Testlagret visade på ytterst svaga plus under dessa dagar. På dag 30 tog tag ett CB digiral som visade Inte Gravid. Fine tänkte jag och släppte hela tanken på att jag var gravid.

Dagen efter CB-testet, dag 31, fick jag riktiga mensblödningar som höll i sig ungefär lika länge som min normala mens.

Sett till längd och mängd var allt som vanligt men det var ändå något som inte stämde. Konsistens och frånvaro av någon som helst ömhet i livmodern var något som jag iaf registrerade undermedvetet. Dessutom släppte aldrig ömheten i brösten och under de senaste dagarna har jag fått sura uppstötningar i samband med måltid.

Igår började mensen klinga av och jag bestämde mig för att både ta grav.test och ÄL-test idag för att identifiera ömheten i brösten. BÅDA testen var positiva (testlagrets grav.test var lika svagt som innan men ÄL-testet var tydligt utlag). Så jag tog ett CB digitalt som visade gravid 1-2.

Hur i hela friden? Jag har tidigare fått två tidiga missfall och är givetvis rädd för att denna jätteblödning inte är det bästa tecknet på att graviditeten löper på normalt.

Någon annan som har liknande erfarenheter?

• Svar på tråden + på grav.test men har precis haft mens
  • Busmamman81

Jag hade likadant som du typ. Fick mens på dagen jag skulle haft mens och mensen löpte på ungefär som vanligt, lite mer sparsamt bara, men tänkte att det kan vara så ibland.. När mensen var slut och 2 dagar gått fick jag en lite blödning på kvällen, vilket aldrig har hänt förut och sen några dagar efteråt var brösten fortfarande ömma. Kände att ngt inte stämde. Så jag tog ett test som visade ett tydligt plus. Barnmorskan sa att man kan ha mens under graviditet men oxå att det kan varit ett tidigt missfall. Jag skulle vänta en vecka o ta ett nytt test. Och när det började närma sig en vecka efteråt så känner jag hur brösten börjar bli mindre och sluta ömma, känns att graviditeten går ur kroppen och när jag tar ett nytt test så är det negativt. Så det var ett tidigt MF. Det finns ju en liten chans att det är en graviditet, jag håller tummarna att du har bättre tur än mig. :)

• Busmamman81

Kan tillägga att jag precis genomgått mitt 3:e tidiga missfall. Det är så fruktansvärt tråkigt och jobbigt. Har du barn sen tidigare, eller är det första? Jag har 2 barn på 9 och 12 år. Det tog bara 3 månader med dessa och inte ett missfall. Men nu har vi försökt i över ett år och med 3 tidiga missfall. :(

• Vickan I

Vill inte vara negativ och finns en massa olika orsaker till blödningar och där allt är bra. Mitt olokaliserade utomkveds började så. Blödning som jag tänkte var mens. Tog efter en tid äl-test för att leta efter äl. Fullt utslag. Bra tänkte jag. Kollade typ tre dgr senare igen. Fortfarande fullt utslag. Konstigt. Tog gravtest som visade svagt plus. Det steg sakta, för sakta för att det skulle vara en fullgod graviditet. På gynakuten kunde de inte se ngt. Blodprover med mellanrum visade att hcg steg för långsamt, men ngt hade fäst någonstans. Var mkt jobbigt. Fick tillslut avsluta det hela med cellgift. Behöver som sagt inte vara så för dig, men håll koll om testen fortsätter vara svaga och stegra mkt kångsamt.

• OupaOupa

Busmamman81 tack för att du delade med dig av din berättelse, det är en tung känsla när man känner att graviditeten försvinner allt mer snarare än tvärtom.

Jag har två tidiga missfall i v 7 + v 6 bakom mig, misstänker även ytterligare ett men då hann jag aldrig ta ett grav.test.

Nej, vi har inga barn sedan tidigare utan var har kämpat på i 3 år. De två graviditeterna var för ca 1.5 år sedan så det verkar vara vår genomsnittstid.

Jag beklagar verkligen era missfall och håller verkligen tummarna för att det snart tar sig och att det blir en fullgången graviditet ????

• OupaOupa

Vickan I det låter som en situation där man kastas lite mellan hopp och förtvivlan. Än så länge har jag inte tagit ut graviditeten i förskott utan är mer luttrad än tidigare.

Jag ska definitivt kolla om plusen blir starkare och om inte får jag väl kontakta sjukvården tänker jag. Vände du dig direkt till gynakuten när plussen knte blev starkare?

• Vickan I

Vi gjorde ivf. Men kliniken där jag/vi gick tog mig inte på allvar. De sade bara att det var ett tidigt missfall. Även fast jag var där och visade gravtesten som blev starkare (om än för långsamt). Så åkte tillslut till gynakuten istället och de höll direkt med om testen inte ska bli starkare om det är ett vanligt missfall. Så fick ta blodprov med två dgr mellan som bekräftade det jag kände på mig. Att ngt inte var rätt med graviditeten. Men allt kan säkert vara bra också för dig. Hoppas allt jag kan. Vi har fått två fina barn med hjälp av ivf, men vet hur tung barnlängtan är.

• Gluttan1981

Hej, är i samma situation som dig!

Hade mens den 24/8 som vanligt i 6 dagar. Därefter bruna spottings efter toabesök och i morse en mindre blödning.

Tog ett ägglossningstest och tidigt gravtest.

Tycker gravtestet ser oroväckande svagt...

Tusen tankar??

• jesssicahansen
    Gluttan1981 skrev 2016-09-03 18:32:13 följande:

Hade mens den 24/8 som vanligt i 6 dagar. Därefter bruna spottings efter toabesök och i morse en mindre blödning.

Tusen tankar??

Jag det är ju positivt iallafall:)

Håller tummarna!
  • OupaOupa
    Vickan I skrev 2016-09-03 17:03:11 följande:

Vi gjorde ivf. Men kliniken där jag/vi gick tog mig inte på allvar. De sade bara att det var ett tidigt missfall. Även fast jag var där och visade gravtesten som blev starkare (om än för långsamt). Så åkte tillslut till gynakuten istället och de höll direkt med om testen inte ska bli starkare om det är ett vanligt missfall. Så fick ta blodprov med två dgr mellan som bekräftade det jag kände på mig. Att ngt inte var rätt med graviditeten. Men allt kan säkert vara bra också för dig. Hoppas allt jag kan. Vi har fått två fina barn med hjälp av ivf, men vet hur tung barnlängtan är.

Tusen tack för att du delade med dig av dina erfarenheter. Härligt att du trots det har blivit berikad med två underverk. Ska definitivt se över om testresultaten blir starkare eller ej och ev. ta kontakt med gynakuten (även om jag hoppas att det kan undvikas).
  • OupaOupa

Tusen tankar??

Förstår din känsla fullt ut! Jämfört med mina test så har du mycket starkare utslag.

Jag har funderat under dagen och kommit fram till att ägget kan ha fäst senare än vad jag har beräknat och därför har testen hittills varit svaga.

Vad blödningen betyder har jag ingen aning om utan får helt enkelt vänta och se. Den har iaf nästintill upphört nu och vid mina tidigare missfall har det skett först när fostret kommit ut. Jag är helt säker på att det inte gar hänt ännu då blödningarna har varit helt klumpfria. Ursäkta den raka och något äckliga beskrivningen :)
  • jesssicahansen

Tusen tankar??

På Graviditetstest behöver ju inte båda strecken vara lika tydliga som på äl-test då båda ska vara lika stark :)

2 streck på gravtestet och du är gravid?
  • Gluttan1981

[quote=76939701][quote-nick]OupaOupa skrev 2016-09-03 21:28:01 följande:[/quote-nick]Förstår din känsla fullt ut! Jämfört med mina test så har du mycket starkare utslag.

Jag har funderat under dagen och kommit fram till att ägget kan ha fäst senare än vad jag har beräknat och därför har testen hittills varit svaga.

Vad blödningen betyder har jag ingen aning om utan får helt enkelt vänta och se. Den har iaf nästintill upphört nu och vid mina tidigare missfall har det skett först när fostret kommit ut. Jag är helt säker på att det inte gar hänt ännu då blödningarna har varit helt klumpfria. Ursäkta den raka och något äckliga beskrivningen :)[/

Hoppas hoppas så för din skull!!

Jag hade gett upp att bli gravid den här månaden. Nu är min känsla att det här är tidigt missfall... Och tror att det har fastnat. Blödningen var liten och gav sig snabbt. Nu har jag lite ont i nedre delen av magen.

Jag hoppas såklart att jag har fel.

Längtar så efter en liten till.

• Gluttan1981
    jesssicahansen skrev 2016-09-03 21:30:45 följande:

På Graviditetstest behöver ju inte båda strecken vara lika tydliga som på äl-test då båda ska vara lika stark :)

2 streck på gravtestet och du är gravid?

Jo, på ÄL stickan är strecket starkare än kontrollstrecket.

Gravtestet trodde jag blev starkare för varje dag som går i och med att hormonet ökar?
  • Gluttan1981
    OupaOupa skrev 2016-09-03 10:57:04 följande:

Jag är så förvirrad. Sista konstaterade mens var 27 juli.

Dag 26-30 i cykeln gav svagt rosa på toapappret. Flera gravtest från Testlagret visade på ytterst svaga plus under dessa dagar. På dag 30 tog tag ett CB digiral som visade Inte Gravid. Fine tänkte jag och släppte hela tanken på att jag var gravid.

Dagen efter CB-testet, dag 31, fick jag riktiga mensblödningar som höll i sig ungefär lika länge som min normala mens.

Sett till längd och mängd var allt som vanligt men det var ändå något som inte stämde. Konsistens och frånvaro av någon som helst ömhet i livmodern var något som jag iaf registrerade undermedvetet. Dessutom släppte aldrig ömheten i brösten och under de senaste dagarna har jag fått sura uppstötningar i samband med måltid.

Igår började mensen klinga av och jag bestämde mig för att både ta grav.test och ÄL-test idag för att identifiera ömheten i brösten. BÅDA testen var positiva (testlagrets grav.test var lika svagt som innan men ÄL-testet var tydligt utlag). Så jag tog ett CB digitalt som visade gravid 1-2.

Hur i hela friden? Jag har tidigare fått två tidiga missfall och är givetvis rädd för att denna jätteblödning inte är det bästa tecknet på att graviditeten löper på normalt.

Någon annan som har liknande erfarenheter?

Tänkt mycket på dig! Hur har det gått?
Svar på tråden + på grav.test men har precis haft mens