+ på grav.test men har precis haft mens
Jag är så förvirrad. Sista konstaterade mens var 27 juli.
Dag 26-30 i cykeln gav svagt rosa på toapappret. Flera gravtest från Testlagret visade på ytterst svaga plus under dessa dagar. På dag 30 tog tag ett CB digiral som visade Inte Gravid. Fine tänkte jag och släppte hela tanken på att jag var gravid.
Dagen efter CB-testet, dag 31, fick jag riktiga mensblödningar som höll i sig ungefär lika länge som min normala mens.
Sett till längd och mängd var allt som vanligt men det var ändå något som inte stämde. Konsistens och frånvaro av någon som helst ömhet i livmodern var något som jag iaf registrerade undermedvetet. Dessutom släppte aldrig ömheten i brösten och under de senaste dagarna har jag fått sura uppstötningar i samband med måltid.
Igår började mensen klinga av och jag bestämde mig för att både ta grav.test och ÄL-test idag för att identifiera ömheten i brösten. BÅDA testen var positiva (testlagrets grav.test var lika svagt som innan men ÄL-testet var tydligt utlag). Så jag tog ett CB digitalt som visade gravid 1-2.
Hur i hela friden? Jag har tidigare fått två tidiga missfall och är givetvis rädd för att denna jätteblödning inte är det bästa tecknet på att graviditeten löper på normalt.
Någon annan som har liknande erfarenheter?