• h81

HYRBIL ALICANTE

jag blir galen!!

vilket företag har ni använt?
    Skulle vara skönt att slippa läman deposition på 10000..

man vill ju vara försäkrad men ändå inte bli lurad.

vi ska till torrevieja och tänker nog hyrbil så vi kan ta os runt...
    eller ska man ta taxi??

..som sagt blir galen!

några tips?

• Svar på tråden HYRBIL ALICANTE
  • Söderpappan

Skulle aldrig lämna 10000:- i deposition oavsett företag. Särskilt inte för hyrbil, räkna med att inte få tillbaka det så är det nog lugnt. Kolla recensioner.

• h81

har inte hittat ett enda företag ännu som inte tar ut depositionen... något nytt dom börjat med..?

• Syratt

Det är tyvärr standard. Vi brukar hyra med centauro, dom är bra, men de kommer att försöka sälja tilläggsförsäkring på plats. Det gör också alla bolagen, sjukt störigt. Hyr bilen med ett kreditkort där självrisken ingår, så slipper du ta tilläggsförsäkring.

• Svansjön

Vi var precis där och hyrde via www.hyrbil.se
    Vi valde Centauro. De låser pengarna men tar dem aldrig från kontot. När vi lämnat tillbaka bilen var pengarna upplåsta samma dag. Inget konstigt alls. Var noga med att kolla bilen innan ni lämnar garaget så ni inte åker på skador som nån annan gjort.
    Taxi blir nog dyrt och vill man se sig om t.ex Zenia, Alicante mm är bil en smart idé samt gps. Ha så kul!

• h81
    Svansjön skrev 2016-09-04 08:06:40 följande:

Vi var precis där och hyrde via www.hyrbil.se

Vi valde Centauro. De låser pengarna men tar dem aldrig från kontot. När vi lämnat tillbaka bilen var pengarna upplåsta samma dag. Inget konstigt alls. Var noga med att kolla bilen innan ni lämnar garaget så ni inte åker på skador som nån annan gjort.

Taxi blir nog dyrt och vill man se sig om t.ex Zenia, Alicante mm är bil en smart idé samt gps. Ha så kul!

När jag kollar centauro (som flera rekommenderat) så förstår jag det som att man tar det dyraste alternativet så ingår alla försäkringar. Det är inga självrisker. Exoressincheckning ingår. Samt ingen deposition!!?

..stämmer det?
  • h81
    Svansjön skrev 2016-09-04 08:07:49 följande:

Vi tog inga tilläggsförsäkringar!

Tog ni 'liten mellan eller stora paketet' om du förstår min fråga?
Svar på tråden HYRBIL ALICANTE