Konstiga blödningar
Jag vet att ingen kan svara på det här med hundra procent. Jag är mest ute efter att få veta om någon känner igen sig.
Jag fick för två veckor sedan ungefär reda på att jag är gravid. Jag blödde dagen innan min mens borde kommit. En mindre blödning, precis som första dagen på min mens brukar vara. Klart rött blod.
Men nästa morgon var den borta. Efter några dagar började jag misstänka att något var på gång och efter ytterligare nån dag tog jag ett test som visade klart positivt.
Sedan dess har jag haft jätte ont i ryggen. Inte en malande värk direkt, men när jag rört mig, ställt mig upp från soffan/sängen så har ryggen varit stel och jätte ond och jag har inte kunnat sträcka mig rakt direkt.
Jag hade Inga symtom, inga ömma bröst som jag haft med mina tidigare barn från dag ett, inget illamående. Bara känslorna som spelat mig ett spratt från och till.
Kände mig verkligen inte gravid.
I förrgår morse när jag var på toa tyckte jag mig se lite rött på pappret men trodde jag inbillat mig. Men senare på dagen kom tjockt brunt blod. Det gick inte att förneka. Tänkte så klart att nu blir det missfall och jag tyckte blodet blev lite rödare mot kvällen. Det var inga jätte mängder blod. Räckte med trosskydd.
Och igår morse var det borta. Kvar fanns bara en massa genomskinliga flytningar.
Jag ringde min bm som sa att jag skulle avvakta men också att vi kunde anta att jag haft ett missfall för några dagar sen och att detta gamla bruna blod var det. Jag tyckte ju dock det var alldeles för lite blod.
Hon sa att jag skulle åka direkt in om något förändrades, annars kunde man inte varken se eller göra så mycket eftersom jag borde vara i knappt v 7.
Idag har jag som ett brev på posten mått super illa. Och nu går jag med oron och väntar på "den stora blödningen" och håller på bli galen. Har till och från mensvärk och ännu lite ont i ryggen när jag rör mig.
Är jag gravid? Har jag fått missfall eller är det på gång?
Har varit gravid 4 gånger tidigare, en abort. Och aldrig har jag haft så här.
Någon annan som haft så och fått missfall? Alltså bruna blödningar och sen inget på flera dagar och sen börjat blöda igen? Eller ska jag anta och hoppas att det var bara en liten oskyldig blödning?
Någon med erfarenhet?
Som sagt, jag vet att jag ska kontakta läkare och vänta och se men skulle bara vilja höra om någon annan varit med om detta.