• jjossann

    På min utredning fick vi veta att jag har lättare för att bilda proppar, ska därför få trombyl. Någon som blivit hjälpt med det?

    Hej, som rubriken lyder så var jag på en utredning för 1,5 vecka sedan dör tog dom massa blodprover och även en gynekologisk undersökning den visade att jag hade en cysta på ena sidan som var en centimeter för stor så den tog han cancer prover på, tack och lov så visade dom proverna att det är fullt normalt och inte cancer men jag ska på återbesök om 3 månader för att kolla om cystan växt eller krympt ihop! och svaren på resten av blodprover var bra förutom ETT som var LITE avvikande. Det var att jag har lättare för att bilda proppar jag bad då om att få trombyl men det ville han inte ge mig för att det var så lite det avvek så han trodde inte att det kom till att hjälpa.. Då tänker jag lite såhär att ja fast även om det avviker lite så avviker det ju och jag menar vad har jag att förlora efter redan 3 missfall jag borde väl kunna få testa. Iaf så skulle han prata ihop sig med en barnmorska och ringde upp rätt snabbt efter det att vi lagt på luren. Då sa han att jag skulle få testa trombyl och att jag skulle ringa så snart jag blir gravid och får då det utskrivet. Nu undrar jag om det är någon som blivit hjälpt med trombyl? Är det någon här som fått ett friskt barn efter det att dom började med trombyl? Kram

  • Svar på tråden På min utredning fick vi veta att jag har lättare för att bilda proppar, ska därför få trombyl. Någon som blivit hjälpt med det?
  • Maggis01

    Har ätit trombyl vid en av mina graviditeter och det var den gången vi fick får älskling. Om det var det som hjälpte eller slumpen är ju svårt att säga, men det är ju värt ett försök, särskilt om du faktiskt har en problematik med blodproppar.

  • Anonym (anonym)

    Har du svårt att få Trombyl 75mg  utskrivet så köp Albyl Minor 250mg på apoteket (receptfritt). Det innehåller samma sak som Trombyl. (Acetylsalisylsyra) 
    Men du måste dela varje tablett i 3 delar och ta en tredje dels tablett per dag.

    Tablettdelare kan du också köpa på apoteket så behöver man inte försöka dela tabletterna med kniv.

    En burk Albyl Minor med 50 tabletter kostar 38kr
    www.apoteket.se/produkt/albyl-minor-tablett-250-mg-50-styck-burk-56921/

    Här kan du läsa vad Trombyl innehåller:
    En burk Trombyl 75mg 100tabletter kostar 56kr (receptbelagt)
    www.apoteket.se/produkt/trombyl-tablett-75-mg-100-styck-burk-104137/

    Lycka till !

Svar på tråden På min utredning fick vi veta att jag har lättare för att bilda proppar, ska därför få trombyl. Någon som blivit hjälpt med det?