• Kiwilady

    Tips önskas om svartsjuk bonusdotter

    Hej, jag önskar dela erfarenheter kring bonusbarn!

    Jag har sedan tidigare två barn (14 och 9 år). Jag har sedan ett halvår tillbaka varit tillsammans med en man som har två barn (12 och 6år). Vi har barnen samtidigt varannan vecka. Efter flera tidigare dejter har jag nu träffat rätt. Han är omtänksam och kärleksfull med sina barn, och vi matchar varandra jättebra. Vi är så kära. Och kärleken är underbar.

    Våra barn har träffats och det har gått bra. Mina barn är positiva, och så även mannens son.

    Men dottern 12 år, är på oss som en hök och även om vi bestämt att inte gosa, pussas inför barnen, så kastar hon sig demonstrativt runt hans hals. Hon hörde en gång att han sa att jag var "fin" några meter bort. Och hon fick tårar i ögonen och sprang in på rummet.

    Han hade köpt en liten present till mig som han skulle ge mig. Hon upptäckte den, och blev direkt arg (svartsjuk?).

    Vi åkte på en minisemester och såklart blev hon arg.

    I dagsläget måste vi hålla allt som har med romantiska detaljer som hör till en parrelation hemlig för henne. Och jag har inte behov av att marknadsföra det heller för henne för att förvärra. Jag har berättat för mannen att jag är så glad för att vi har varandra varannan vecka och får en dos kärlek som även räcker veckan med barnen : )

    För övrigt kan hon och jag prata och skratta. Vi har samma humor har jag märkt.

    De andra barne bryr sig "inte ett dugg" om detaljerna kring att vi är ett kärlekspar och är positiva. Pojkarna vill öppet att vi gifter oss : ).

    Kan någon rar dela med sig av era erfarenheter kring ett svartsjukt bonusbarn.

    Jag är en människa som hennes älskade pappa nu visar sin kärlek till och ger sin tid till varannan vecka när hon är hos sin mamma.

    Jag förstår att det är något hon måste kontrollera och veta mer om.

    Han kramar henne ofta och han ska göra det mer nu säger han.

    Men de andra tre barnen reagerar inte så.

    Min inre känsla är att hon helst vill ha honom för sig själv, även utan lillebror som har behov av uppmärksamhet. Hon blir arg även när han tar tid.

    Hur kan man få henne att slappna av. Hon är hans älskad barn, och jag är hans älskade vuxna kvinna. Hon är inte hans flickvän. Kärlek på olika sätt. Barn/förälder, vuxen/ vuxen.

    Jag själv skulle säkert bete mig så om min partner gav en annan kvinna denna uppmärksamhet.

    Tips, råd och erfarenheter önskas

  • Svar på tråden Tips önskas om svartsjuk bonusdotter
  • Fru Ve

    Kan ni inte avvakta lite med att träffas tillsammans med barnen? Ni har ju ändå varannan vecka fri då ni kan ses hur ni vill tänker jag? Ett halvår är ju inte så länge, ge henne lite mer tid och introducera dig mer sakta tycker jag.

Svar på tråden Tips önskas om svartsjuk bonusdotter