• Anonym (Undrar)

Rödjan. Berätta allt ni vet.

Vill veta allt om stället helt enkelt då sambon kommer kommer sitta där i 10 månader.. Hur är det där? Hur funkar det med besök och permissioner osv?

• Svar på tråden Rödjan. Berätta allt ni vet.
  • Anonym (Flashback)
    Anonym (Undrar) skrev 2016-09-04 13:43:21 följande:

Vill veta allt om stället helt enkelt då sambon kommer kommer sitta där i 10 månader.. Hur är det där? Hur funkar det med besök och permissioner osv?

Jag skulle gissa på att Flashback har trådar om anstalterna.

(Därmed ej sagt att du inte för svar här också vilket jag såklart hoppas)
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Flashback) skrev 2016-09-04 14:07:56 följande:

Jag skulle gissa på att Flashback har trådar om anstalterna.

(Därmed ej sagt att du inte för svar här också vilket jag såklart hoppas)

Jag har gå igenom hela Google känns det som men alla trådar är ju så jäkla gamla och regler m.m ändras och förnyas ju med åren.. Så jag hoppades väl att någon som kanske hade haft någon anhörig där nyligen skulle svara eller rent av någon som kanske själv vart där :)
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Mariestadare) skrev 2016-09-04 14:28:20 följande:

Jag kommer från Mariestad där det ligger och var där en gång när jag praoade hos distriktsveterinären. Renare ladugård har jag aldrig sett, varken förr eller senare. Annars så vet jag inte så mycket.

Har du läst om dom på deras hemsida? www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/rodjan/

Okej :) jo jag har läst på deras hemsida men det är mest basinfo som gäller för alla de öppna anstalterna men har hört att de tydligen ska de skilja mycket från anstalt till anstalt så det är därför jag vill veta lite mer.
  • Anonym (111)

Hej, TS!
    Mitt ex satt på Rödjan för några år sen. Jag upplevde det som väldigt positivt, och det gjorde även han. Det är ju en bondgård, med djur, mitt i den svenska fantastiska naturen. Jag kunde besöka honom när jag ville, men om vi ville ha ett rum att träffas i så var vi tvungna att boka besökstid. De intagna kan röra sig utomhus på området fritt, fram till en viss tid sent på kvällen.

Svar på tråden Rödjan. Berätta allt ni vet.