• Anonym (Undran)

Socialt kontrakt?

Jag har en bekant som påstår att hon ska få ta över en persons kontrakt på lägenhet med socialt kontrakt från kommunen där lägenheten finns. Hyresvärden säger att det inte stämmer, men hon påstår att dom inte vet om det än utan att denna person måste sägs upp lägenheten först vilket personen inte har gjort. Till saken hör att hon bor i lägenheten nu men har sin adress folkbokförd i en annan kommun, då hjälper väl inte socialen till med socialt kontrakt i denna kommunen? Dessutom skryter hon om att hon får bidrag från FK, känns inte riktigt rätt när hon inte gjort flyttanmälan. Alltså bidrag till hyra, som hon inte betalar där hon är skriven för hon står inte på kontrakt där längre.

• Svar på tråden Socialt kontrakt?
  • Anonym (Ehummmm)

Goggla betydelsen av socialt kontrakt!

• Anonym (Undran)
    Anonym (Ehummmm) skrev 2016-09-04 23:32:27 följande:

Jag har redan gjort det innan jag skrev tråden men hittade ingenting som gjorde mig klokare.
  • Anonym (Ehummmm)
    Anonym (Undran) skrev 2016-09-04 23:37:10 följande:
    Jag har redan gjort det innan jag skrev tråden men hittade ingenting som gjorde mig klokare.

Nej precis, det är ju inte socialt kontrakt du menar, det har en annan betydelse. Ingen aning vad det kan heta, det du menar.
  • Anonym (Undran)
    Anonym (Ehummmm) skrev 2016-09-04 23:51:04 följande:

Nej precis, det är ju inte socialt kontrakt du menar, det har en annan betydelse. Ingen aning vad det kan heta, det du menar.

Hon säger att det heter socialt kontrakt, att socialtjänsten ska stå på kontraktet på lägenheten åt henne.
  • Anonym (Suck...)
    Anonym (Ehummmm) skrev 2016-09-04 23:32:27 följande:

Anonym (Ehummmm) skrev 2016-09-04 23:51:04 följande:

Vet du alls vad du diskuterar? Socialt kontrakt ät en term som används:

skl.se/download/18.78136d0414d956f03944241e/1433851736994/SKL-PM-Den-sekundara-bostadsmarknadens-kostnader.pdf
Svar på tråden Socialt kontrakt?