Omöjligt att hitta namn som båda gillar och som inte är upptagna i den närmsta kretsen
Kommer det stackars barnet att förbli namnlöst?
Just nu känns det så.
Jag vet att det är en tjej i magen. Sambon har ingen aning och vill inte veta något innan förlossningen. På något sätt verkar han vara inställd på att det är en kille med tanke på att han enbart kommer med förslag på killnamn.
Namnet måste passa in i familjen och inte skilja sig för mycket från syskonens namn som är flicknamn på E och pojknamn på F.
Vi föräldrar har två helt vanliga namn. Ingen har någon märklig stavning. Våra namn är nog typiskt svenniga men funkar att både uttala och skriva på engelska utan att det ser konstigt ut eller art man ändrar uttalet.
Vi gillar namn som Saga, Freja, Meja, Ida, Holly, Molly, Sally etc. Enkla namn utan krusiduller. Men alla namn är upptagna inom den närmsta kretsen. Barnens kusiner, bästa vänners barn, kollegors barn har alla redan lagt anspråk på de namn som vi kan tänka oss.
Hade det varit en kille i magen gillar jag namnet Billy. Det blev min sambo väldigt glad över då hans pappa egentligen ville att han skulle ha det namnet.
Men nu är det ju en tjej. Tänkte då att Billie kan fungera. Fast en natt drömde jag att barnet blev retad för sitt namn. Billiga Billie. Hur kul är det i tonåren?
I morse satte sig sambon upp och ropade högt "Love!" Han måste ha drömt. Gillar det namnet med, men jag har såklart vänner vars söners namn är just Love.
Annars hörde han något namn när vi var på stan som han verkligen gillar. Typ Aline, men då är ju jag kräsen och känner att det är lite av ett hittepånamn för att sticka ut och vara annorlunda. Har aldrig hört det förut. Dessutom passar det inte riktigt in i vår familj.
Hur resonerar andra kring namn? Hur långt bör man ta hänsyn till redan tagna namn?
Har ni några förslag på tjejnamn som kan tänkas passa in på våra önskemål? Gärna 2-5 bokstäver.
Går man efter bebisens personlighet i magen lär det ju bli något namn som får folk att höja på ögonbrynen. Ninja, Etna, Kick, Krut, Furious eller något annat med lite vansinnesvarning på