• kma

Intervju tandsköterska på plushögskolan i Gävle?

Hej!

Jag har precis fått veta att jag ska på intervju på plushögskolan i Gävle på tandsköterskeutbildningen. Tänkte höra om någon mer ska dit? Och om det är någon som varit där som kan säga hur det går till och så. Jag är så nyfiken, förväntansfull och såklart nervös :)

• Svar på tråden Intervju tandsköterska på plushögskolan i Gävle?
  • Saral92

Jag har haft intervju där, Dock för en annan utbildning men de är samma intervju. Man gör lite grupp övningar, mycket prata och diskutera. Man får även göra en debatt där man får ett tilldelat ämne som man ska ha debatt om! Sen avslutas de med ett test i engelska, logik och matte! Lycka till :)

• kma
    Saral92 skrev 2016-09-05 19:29:41 följande:

Jag har haft intervju där, Dock för en annan utbildning men de är samma intervju. Man gör lite grupp övningar, mycket prata och diskutera. Man får även göra en debatt där man får ett tilldelat ämne som man ska ha debatt om! Sen avslutas de med ett test i engelska, logik och matte! Lycka till :)

Tack för ditt svar! Okej då vet jag lite mer. Usch det där med matte lät inte kul, har så svårt för det. Hur många såna frågor är det ungefär? Och vad är det för typ av tal? Ekvationer och sånt eller? Tyckte du att hela testet var svårt?
  • Saral92

Hela testet var uppdelat i lika stora delar, tror man hade en kvart på sig för varje del! Och de va stressigt :p nej utan mer lite komplicerade ställda frågor, typ som i ett lag spelade 7st 2 av dem var 25 3 av dem 35 vad var medel åldern. Frågorna ställdes så att man skulle missförstå dem, om du förstår vad jag menar! :) Själva testet är jätte svårt, men är inte meningen att de ska vara lätt heller! Jag kom in på min utbildning trots att jag tyckte att testet var fruktansvärt svårt!

• kma
    Saral92 skrev 2016-09-06 07:14:35 följande:

Hela testet var uppdelat i lika stora delar, tror man hade en kvart på sig för varje del! Och de va stressigt :p nej utan mer lite komplicerade ställda frågor, typ som i ett lag spelade 7st 2 av dem var 25 3 av dem 35 vad var medel åldern. Frågorna ställdes så att man skulle missförstå dem, om du förstår vad jag menar! :) Själva testet är jätte svårt, men är inte meningen att de ska vara lätt heller! Jag kom in på min utbildning trots att jag tyckte att testet var fruktansvärt svårt!

Okej tack så mycket för infon. Ja det brukar ju vara en del kuggfrågor :/ fick man ha miniräknare??
  • kma
    Lovesickness7 skrev 2016-09-30 14:03:43 följande:

Vilken dag ska du på intervjun? själv ska jag dit den 4 okt 13:00

Hej! Jag har redan varit där. Lycka till när du ska dit! :)
Svar på tråden Intervju tandsköterska på plushögskolan i Gävle?