• LondonYra

    Resa till London, planeringshjälp

    Hej Alla.

    Jag ska iväg till London i slutet på september och ska bjuda med frugan på en överraskning (bröllopsdag)

    Vi är framme fredag natt (mot lördag) och åker hem måndag väldigt tidigt.
    Så vi får 2 hela dagar, lördag & söndag.

    Vårt hotell ligger i stratford så enligt google så har jag ca 30min tunnelbana + ca 10min gång avstånd för att komma till oxford street.
    Väl där så är det självklart att frugan ska gå till Primark, Dock så har jag förstått att det finns 2st i Oxford, vilken är den större utav dem undrar jag?

    Efter primark + lite mat och övrig shopping så har man säkert en del kassar att bära på. Man vill ju helst vara kvar i oxford då det är väl där saker och ting sker, men hur ska man göra med alla påsarna man bär runt på? eller ska man ta sig tillbaka till hotellet, lämna allt och fräscha upp sig för att sen åka tillbaka till city?

    Frågor jag önskar svar/hjälp med
    1. Vad exakt man kan göra i London en lördag kväll, vi är inga party människor så vad finns det för alternativ.
    2. Vi har en hel söndag att slösa, jag kan för livet av mig inte bestämma vad vi ska göra.
    Jag läser på alla möjliga forum och top listor "what to do in london" men känns som att man inte kommer någonstans.

    Nån som vill pitcha in med råd så uppskattas det.

    Det är förövrigt vår första gång i London, dessutom kommer vi vara barnfria.

  • Svar på tråden Resa till London, planeringshjälp
  • Mrs Green

    I Stratford har ni Westfield som är ett jättestort köpcentrum (uk.westfield.com/stratfordcity) med bl.a Primarks. Inte lika stor Primark som på Oxford street men å andra sidan inte lika klaustrofobiskt knökfull med folk heller. Så jag tycker absolut ni ska klara av "effektivshoppandet" i Westfiekd och istället ägna tiden i centrala London på att kolla in sevärdheter och strosa runt i småbutiker osv.

  • Erkki

    Westfield är så mkt bättre än Oxford street!

    Lördagkväll skulle jag gå på musikal. Köp last minute tickets för att få ner kostnaden.

    Söndag camden market och strosa samt Naturhistoriska eller brittiska museum båda är gratis.

  • v1k

    Musikal säger jag också! Beroende på vad ni gillar rekommenderar jag the Lion King eller We Will Rock You om de fortfarande går. Båda magiska! Övriga aktiviteter att göra är Towern, madame Tussauds, London Dungeon om man gillar typiska turistaktiviterer (som man dock med gott samvete kan göra och kan tänka sig att betala lite). Camden Lockmarket, Museum. Ridtur i Hyde Park om man gillar hästar, eller bara ett besök i parken och picnic. Och munkar på Harrods! 


    London är amazing!

Svar på tråden Resa till London, planeringshjälp