Ellion
Vad sägs om namnet Elion/Ellion? Det betyder solsken... Funderade även på Elton, men fick några WT-varningar på det. Jag tycker det är fint...
Vad sägs om namnet Elion/Ellion? Det betyder solsken... Funderade även på Elton, men fick några WT-varningar på det. Jag tycker det är fint...
Jag gillar Elton väldigt mycket!
Elion var fint men slår mig nu att både elion och Elton låter som lite avhuggna varianter av elliott
Aldrig hört namnet Elion men tycker det är superfint! Så fint att jag nästan blir sugen på att skaffa barn :)
Elliot är egentligen fint men blir för mkt Billy Elliot för mig. Elton är ok, men kanske litt trashy associationer ja. Elion låter påhittat och extremt wt som alla påhittade namn.
Alldeles för sött för min smak. Och lite krångligt.
Vet ett barn som heter Ellion och hans namn blir konstant förväxlat med Elliot. Jag tycker personligen att Elton är finare och inte alls så kallat white trash.
Låter som namnet på en elektronikaffär
Tycker Elion lät fint, och även Elian är fint.
Elton har för mig WT vibbar
Låter som en felstavning av Elliot bara. Fult.
Typ Elion Johansson?
Om Elton är wt så är Ellion dubbelt så mycket wt.
Nej det var inte fint tycker jag. Opassande på en man och dessutom för "sött".
Nja med tanke på hur RIX FM uttalar Michael Jackson på svenska skulle jag också avstå ifrån att kalla min son Ellion. Inget illa menat alltså.
Får mig att tänka på Elyon från serien W.I.T.C.H som jag brukade läsa när jag var liten, tyckte alltid om det namnet. Är ju inte speciellt vanligt, så det lär nog bli lite felstavningar, men för mig så är det ett fint namn :) Dock så är ju det ett flicknamn för mig (pga Elyon), men det fungerar nog på killar med.
Tack för alla kommentarer kul att det går att tycka så olika, från jättefint till WT och associationer med Aliens och Elon