• dedeb

Svår situation.

Hej! 
    behöver ventilera några saker och undrar hur ni skulle gjort i denna situation.

Jag är en 24 år och har en dotter på 15 månader.
    Jag tog examen på universitetet i juni 2016, men har under perioden jag har varit föräldrarledig jobbat extra på mitt jobb. 
    Jag hade planerat att min dotter skulle börja på dagis till oktober i år vi ändrade startdatum till september och hon kom in på sitt sista val och vi tackade ja, så hon började på dagis i mitten av augusti.

Dagiset är sådär, är inte såå jätte förtjust i det, men det är väldigt nära oss ca 250-300 m dörr till dörr.

Jag sökte ett jobb som har med min utbildning att göra och kom vidare till slutintervju (det är en ett arbete som väldigt få sökanden då de söker en väldigt specifik profil). Intervjun är på fredag 

MEN... idag fick jag reda på att min dotter har fått plats på 1 handsvalet, vilket är ett mycket bra dagis med endast 9 platser....... däremot är det ca 1 km från oss till dagiset...(de har dessutom endast öppet mellan 8-16) 

Hur skulle ni gjort i denna situation jobbet eller dagiset??

//Förvirrad mamma 

• Svar på tråden Svår situation.
  • Carabellis kusp

Det finns väl inga förskolor som bara får vara öppna mellan 8 och 16? Man kan väl begära mer än så?

• Fru Ve

Är du ensamstående? Jag skulle inte ha begränsat mig till ett dagis som bara är öppet 8-16. Du kan ju inte ens jobba heltid då om du behöver. Så det låter konstigt att de kan ha så dåliga öppettider. Spelar ingen roll hur bra det är annars. Jobbet skulle faktiskt gå före om du frågar mig. Det har ju avgörande betydelse att man har jobb.

• dedeb

Jag vet att alla förskolor ska ha öppet men jag talade med dem och de sa att dem har dessa öppettider och att man fick anpassa sig efter detta. vilket suger, ifs...

Hon trivs på dagiset men jag gillar det inte så mycket på 15 dagar har hon bajsat och de har inte bytt på henne 2 gånger och 1 av gångerna var det bajs på kläderna och en annan gång hade dem bytt men de var bajs på kläderna trotts att hon hade extra kläder...

Jag är inte ensamstående men har inget heltids jobb så om jag skulle jobba kvar där jag jobbar nu passar allt men inte om jag skulle ta den andra tjänsten, får svar i veckan-.--

• Carabellis kusp
    dedeb skrev 2016-09-05 23:49:17 följande:

Jag vet att alla förskolor ska ha öppet men jag talade med dem och de sa att dem har dessa öppettider och att man fick anpassa sig efter detta. vilket suger, ifs...

Hon trivs på dagiset men jag gillar det inte så mycket på 15 dagar har hon bajsat och de har inte bytt på henne 2 gånger och 1 av gångerna var det bajs på kläderna och en annan gång hade dem bytt men de var bajs på kläderna trotts att hon hade extra kläder...

Jag är inte ensamstående men har inget heltids jobb så om jag skulle jobba kvar där jag jobbar nu passar allt men inte om jag skulle ta den andra tjänsten, får svar i veckan-.--

Usch vad arg jag blir när de bedriver en skattefinansierad verksamhet och inte möter samma krav som de kommunala förskolorna. Gärna med lite skuldbeläggande av föräldrar också som inte kan flexa och låta barnen bara gå 9-15... Fy!

Påtala det där med blöjorna. Dock bra att hon bajsar där, jag tolkar det som att hon slappnar av.

Lycka till med nytt jobb framöver och glöm inte att denna tid med småbarn i efterhand kommer tyckas mycket kort.
  • ssa123

Vi har privat förskola men de har också skyldigheter.

Förmodligen eftersom de får rätt mycket i bidrag från kommunen.

De är skyldiga att ha öppet som en kommunal fsk om behovet finns tex. Alternativt ska de lösa det på ett annat sätt. Ex genom att barnet,tillsammans med en pedagog från förskolan, är på en kommunal förskola den tiden som överskrider deras öppentider

Svar på tråden Svår situation.