• Anonym (NewOneLost)

Kommer jag hitta någon?

Hej!

Jag är en tjej på snart 24 år som haft två stycken seriösa förhållanden, men båda har som ni förstår till slut fallit i bitar och jag sitter här idag och känner mig så otroligt ensam. Det känns helt ärligt som att jag aldrig kommer hitta min riktiga kärlek och dessutom får jag ångest över att tiden bara springer iväg. 

Alla mina vänner har nu blivit sambos med sina partners och jag är inte ens i närheten av något sånt. En av dem har även fått barn. Först trodde jag att det var de som var tidiga, men nu har jag förstått att det är jag som är sen. Min längtan efter en partner och så småningom en egen familj har blivit allt större, men jag lyckas aldrig hitta någon kille som jag verkligen blir kär i och jag klarar inte av att försöka hålla uppe en falsk fasad och låtsas. Det vore dessutom inte schysst mot den andra, men det kanske är så ni andra gör eller hur lyckas ni hitta någon? 

Jag är dessutom så seg av mig och vill ta ett steg i taget, vilket innebär att jag troligtvis inte kommer hinna få barn innan det är för sent. Jag är inte den som vill flytta ihop med någon direkt, utan jag vill gärna vara tillsammans något år innan och sedan vill jag bo ihop flera år innan jag ens tänker tanken på barn. Jag blir ju knappast yngre heller.

Någon som känner igen sig och vill dela med sig av sin historia? Tips och råd?

• Svar på tråden Kommer jag hitta någon?
  • Anonym (Ung)

Jag var som du. Men när jag var 29 år träffade jag min man.

Tog två månader tills vi flyttade ihop.

Vi köpte hus när vi varit tillsammans 8 månader.

Förlovade oss efter 1 år.

Fick barn 1.5 år efter vi träffades.

Så även om jag också trodde allt skulle gå långsamt så blev det inte så när jag hittade rätt.

Så bli inte stressad av dina vänner. Mina var också tidiga.

• Anonym (NewOneLost)
    Anonym (Ung) skrev 2016-09-05 21:48:49 följande:

Jag var som du. Men när jag var 29 år träffade jag min man.

Tog två månader tills vi flyttade ihop.

Vi köpte hus när vi varit tillsammans 8 månader.

Förlovade oss efter 1 år.

Fick barn 1.5 år efter vi träffades.

Så även om jag också trodde allt skulle gå långsamt så blev det inte så när jag hittade rätt.

Så bli inte stressad av dina vänner. Mina var också tidiga.

Tack för ditt svar! Vad var det som gjorde att du kände att du kunde gå in i det så snabbt? Var det kärlek vid första ögonkastet eller något som tog längre tid?
  • Anonym (26 årig man här.)

Jag har alltid varit singel och jag tror inte det är möjligt att hitta någon eftersom dem flesta i min ålder är gifta, i förhållanden, kära, förlovade, sambo, har barn, nykära, på gång (etcetera).

Allt detta här får mig att tappa hoppet om att träffa en tjej, men tjejer har enklare att lära känna män... tro mig, jag vet.

När min syster var singel fick hon ungefär 20 meddelanden från killar i Badoo, men hon svarade ingen av dem.

Jag tror att du kommer finna någon TS eftersom du har större chans att lära känna någon. Det är svårare för män.

• Anonym (Ung)

I mitt fall så var det nog att jag inte mådde så bra. Ville så gärna ha någon men vågade liksom inte satsa när chansen kom.

När jag träffade min man mådde jag bra. Slutat tycka att jag inte dög osv. Jag hade dessutom skaffat mig ett husdjur och bestämt mig för att sluta leta. Att vara singel och kanske försöka skaffa barn på egen hand så småningom i värsta fall.

Men två veckor efter det så var han där och det bara kändes helt rätt. Då föll alla mina regler om att bo ihop länge mm, som du har. Och alla krav på att så ska min man minsann vara. Alla har brister och man lär sig älska dom också. Både sina egna och sin partners.

Han är perfekt för mig helt enkelt och då bara funkade allt.

• Anonym (NewOneLost)
    Anonym (Ung) skrev 2016-09-06 10:46:17 följande:

I mitt fall så var det nog att jag inte mådde så bra. Ville så gärna ha någon men vågade liksom inte satsa när chansen kom.

När jag träffade min man mådde jag bra. Slutat tycka att jag inte dög osv. Jag hade dessutom skaffat mig ett husdjur och bestämt mig för att sluta leta. Att vara singel och kanske försöka skaffa barn på egen hand så småningom i värsta fall.

Men två veckor efter det så var han där och det bara kändes helt rätt. Då föll alla mina regler om att bo ihop länge mm, som du har. Och alla krav på att så ska min man minsann vara. Alla har brister och man lär sig älska dom också. Både sina egna och sin partners.

Han är perfekt för mig helt enkelt och då bara funkade allt.

Låter som en sån fin historia som bara händer på film, men uppenbarligen kan det även vara verklighet. Grattis till kärleken :)
  • Anonym (NewOneLost)
    Anonym (26 årig man här.) skrev 2016-09-05 23:50:38 följande:

Jag har alltid varit singel och jag tror inte det är möjligt att hitta någon eftersom dem flesta i min ålder är gifta, i förhållanden, kära, förlovade, sambo, har barn, nykära, på gång (etcetera).

Allt detta här får mig att tappa hoppet om att träffa en tjej, men tjejer har enklare att lära känna män... tro mig, jag vet.

När min syster var singel fick hon ungefär 20 meddelanden från killar i Badoo, men hon svarade ingen av dem.

Jag tror att du kommer finna någon TS eftersom du har större chans att lära känna någon. Det är svårare för män.

Du har säkert rätt, men många av männen på dejtingsajter är rent ut sagt riktiga puckon. De verkar bara vara ute efter en sak och inget långvarigt överhuvudtaget. Ibland lyckas man hitta någon mer seriös, men då är det avstånd eller kemin som inte passar ändå. Förstår att du också gett upp hoppet.
  • Anonym (inte så ung)

24 är väldigt ungt, det är dina vänner som är tidiga. Det ska ganska mycket till för att seriösa förhållanden som börjar runt 20 ska hålla i längden, även om det såklart händer.

De flesta känner nog som du vid något tillfälle i livet, särskilt i din ålder vill jag påstå att det är extremt vanligt. Ta det lugnt och fokusera på att bygga ett bra liv på de sätt du kan påverka, jobb, utbildning, vänner, intressen.

Fundera över vad du tycker är viktigt hos din framtida partner och leta efter sådana killar. Kanske har du t ex letat på fel ställen eller efter fel sorts person tidigare? Vad är det som har gjort att du inte blivit kär tror du? Och vad menar du med kär och vilka förväntningar har du på en relation? Kanske ska du leta efter en något äldre kille om målet är ett stabillt förhållande med familj som mål?

Om du träffar någon och det känns rätt behöver det inte alls ta så lång tid. Visst är det bra att lära känna varandra innan man gör gemensamma ekonomiska åttaganden eller framför allt skaffar barn men två år som sambos eller fem spelar inte så stor roll eftersom allt ändå förändras med barn.

När jag var 24 var jag världens ensammaste, hade ingen fast punkt i tillvaron, inte fast boende, relation, jobb, utbildning, få vänner, allt kändes kasst. Då bestämde jag mig för att jag behövde bygga upp något, gick i terapi och redde ut ganska mycket föreställningar och rädslor om relationer samt köpte en liten lägenhet så att jag fick ett hem. Ett år efter det träffade jag min man och tio år senare har vi en lycklig familj med två barn, en fin lägenhet och bra jobb.

• Wolt
    Anonym (inte så ung) skrev 2016-09-06 22:37:59 följande:
    24 är väldigt ungt, det är dina vänner som är tidiga. Det ska ganska mycket till för att seriösa förhållanden som börjar runt 20 ska hålla i längden, även om det såklart händer.

De flesta känner nog som du vid något tillfälle i livet, särskilt i din ålder vill jag påstå att det är extremt vanligt. Ta det lugnt och fokusera på att bygga ett bra liv på de sätt du kan påverka, jobb, utbildning, vänner, intressen.

Fundera över vad du tycker är viktigt hos din framtida partner och leta efter sådana killar. Kanske har du t ex letat på fel ställen eller efter fel sorts person tidigare? Vad är det som har gjort att du inte blivit kär tror du? Och vad menar du med kär och vilka förväntningar har du på en relation? Kanske ska du leta efter en något äldre kille om målet är ett stabillt förhållande med familj som mål?

Om du träffar någon och det känns rätt behöver det inte alls ta så lång tid. Visst är det bra att lära känna varandra innan man gör gemensamma ekonomiska åttaganden eller framför allt skaffar barn men två år som sambos eller fem spelar inte så stor roll eftersom allt ändå förändras med barn.

När jag var 24 var jag världens ensammaste, hade ingen fast punkt i tillvaron, inte fast boende, relation, jobb, utbildning, få vänner, allt kändes kasst. Då bestämde jag mig för att jag behövde bygga upp något, gick i terapi och redde ut ganska mycket föreställningar och rädslor om relationer samt köpte en liten lägenhet så att jag fick ett hem. Ett år efter det träffade jag min man och tio år senare har vi en lycklig familj med två barn, en fin lägenhet och bra jobb.
    24 år är inte så ungt heller, nej. Själv är jag 37 och det är ju i så fall också ungt för oss män.

Jag har skrivit att jag är seriöst på min dejtingprofil men det verkar inte finnas så många seriösa tjejer heller ska du veta.
  • Anonym (inte så ung)

[quote=76948338][quote-nick]Wolt skrev 2016-09-06 22:43:20 följande:[/quote-nick]

24 år är inte så ungt heller, nej. Själv är jag 37 och det är ju i så fall också ungt för oss män.

Jag har skrivit att jag är seriöst på min dejtingprofil men det verkar inte finnas så många seriösa tjejer heller ska du veta.

[/

Jo 24 är ungt för att hitta rätt livskamrat. För de flesta är det några år sedan man bodde hemma hos föräldrarna. Väldigt stor skillnad mot 37 oavsett kön. Vid den åldern har man varit vuxen länge. Självklart är det ändå inte försent att hitta kärleken eller bilda familj.

• Wolt
    Anonym (inte så ung) skrev 2016-09-06 22:54:29 följande:
    [quote=76948338][quote-nick]Wolt skrev 2016-09-06 22:43:20 följande:[/quote-nick]

[/

Jo 24 är ungt för att hitta rätt livskamrat. För de flesta är det några år sedan man bodde hemma hos föräldrarna. Väldigt stor skillnad mot 37 oavsett kön. Vid den åldern har man varit vuxen länge. Självklart är det ändå inte försent att hitta kärleken eller bilda familj.
    Nej inte så farligt för män att vara 37+ som jag redan skrev.
  • Anonym (Emma)

Ha inte så bråttom. Du Är ung. I mindre kommuner på landsbygden är det kanske vanligt att man bildar familj innan 25 men när jag var 24 var nästan alla mina vänner singlar eller i förhållande som höll några månader. Det är bra att prova sig fram och vara öppen för att träffa nya människor. Förhållanden som påbörjas tidigt i livet håller inte längre, snarare tvärtom eftersom man kanske utvecklas åt olika håll. Nu är jag över 35 och alla mina vänner träffade till slut någon och har familj idag. Du är helt normal, ta det lugnt och gör saker som gör dig glad nu och sånt som du inte har så mycket tid att göra när du har man och barn - resa, träna, roa dig osv. Kort sagt njut av livet och din frihet! Så kommer kärleken ska du se när du minst anar det.

• OID

Only in dreams att det sker.

Du har en chans TS. Självklart att du kommer lära känna någon till skillnad från andra.

En av mina drömmar är att lära känna någon som är i samma sits och det skulle vara trevligt att lära känna dig. Annars önskar jag dig lycka till.

Du verkar vara trevlig.

Mvh...

• Anonym (Ung)
    Anonym (NewOneLost) skrev 2016-09-06 21:57:33 följande:

Låter som en sån fin historia som bara händer på film, men uppenbarligen kan det även vara verklighet. Grattis till kärleken :)

Vad snällt och gulligt skrivit!! Så har jag aldrig tänkt på det. Jag har sett många kärleksfilmer men aldrig tänkt att mitt liv är som en. Så ska jag försöka se på det i fortsättningen. :)

Jag tror att många liv slutar lite som på film om man ser på förhållanden. En del hittar och lever med sin ungdomskärlek, en del hittar den rätta lite senare. En del på äldre dar osv. Det är aldrig försenat för kärlek...
  • Anonym (Hej)

Du kommer hitta nån. I 30-årsåldern vill de flesta hitta en fast partner. Stressa inte. Kommer det inre nu, händer det vid 30,31,32,33,34,35.

• smulpaj01

Du är jätteung, dina vänner är väldigt tidiga.

Du har minst 10 år på dig innan första barnet.

Lugn bara, din tid kommer!

Svar på tråden Kommer jag hitta någon?