Kommer jag hitta någon?
Hej!
Jag är en tjej på snart 24 år som haft två stycken seriösa förhållanden, men båda har som ni förstår till slut fallit i bitar och jag sitter här idag och känner mig så otroligt ensam. Det känns helt ärligt som att jag aldrig kommer hitta min riktiga kärlek och dessutom får jag ångest över att tiden bara springer iväg.
Alla mina vänner har nu blivit sambos med sina partners och jag är inte ens i närheten av något sånt. En av dem har även fått barn. Först trodde jag att det var de som var tidiga, men nu har jag förstått att det är jag som är sen. Min längtan efter en partner och så småningom en egen familj har blivit allt större, men jag lyckas aldrig hitta någon kille som jag verkligen blir kär i och jag klarar inte av att försöka hålla uppe en falsk fasad och låtsas. Det vore dessutom inte schysst mot den andra, men det kanske är så ni andra gör eller hur lyckas ni hitta någon?
Jag är dessutom så seg av mig och vill ta ett steg i taget, vilket innebär att jag troligtvis inte kommer hinna få barn innan det är för sent. Jag är inte den som vill flytta ihop med någon direkt, utan jag vill gärna vara tillsammans något år innan och sedan vill jag bo ihop flera år innan jag ens tänker tanken på barn. Jag blir ju knappast yngre heller.
Någon som känner igen sig och vill dela med sig av sin historia? Tips och råd?