• Merajja

Löpning hopp å skutt!

Finns det nån fler som känner att de är obehagligt att springa, å framförallt nedförs backe? Är i vecka 12 och har ju ingen mage än så jag tycker de borde gå hur bra som helst, men ändå så är de som ett tryck mot underlivet, lite obehagligt å lite ont gör de i nedförsbackar. Kan de va så att de går över, att de bara är tillfälligt eller är de någon som känner igen sig att de inte kunnat springa efter se blev gravid?

• Svar på tråden Löpning hopp å skutt!
  • maratontjejen

Jag löptränar varje dag. Men under mina graviditeter tränade jag power-walk, yoga och simning istället. Jag tyckte också det kändes obehagligt att spring som gravid och min barnmorska sa att promenader är jättebra gravidträning.

• Merajja

Tack som svara så snabbt, känns tryggt å höra fler känner igen sig! ... Ja de känns tråkigt bara att måsta överge back intervallerna å långturer, men simning och cykling har ju funkat bra, så får fokusera på de jag kan göra.

• Carambolan

Jag övergick också till simning, cykling och crosstrainer i graviditeterna. Tyckte precis som du att "hopp och skutt" kändes obehagligt.

Svar på tråden Löpning hopp å skutt!