• Daimstruten

Omöjligt med lagsport som träningsform för kvinna 40+?

Alla kvinnor i min ålder verkar gilla att springa på Friskis&Svettis eller workout eller liknande, men jag tycker sånt är astråkigt. För män i samma ålder verkar det finnas alla möjliga alternativ oavsett hur vältränade eller kunniga dom är. Dom kan köra hockey, fotboll, basket, handboll, innebandy mm mm. Var finns dessa alternativ för kvinnor? Eller är det bara jag som är helt udda som föredrar att jaga en boll än att harva på i nåt trist löparspår? 
    Jag tittade på Korpens hemsida, men gissar att man lär bli enda kvinnan om man dyker upp på deras lagträningar. Har jag fel? Och jag tror inte att jag har så svårt att hävda mig fysiskt mot andra kvinnor i min ålder (och även yngre), men mot män är det ju faktiskt en helt annan sak...
    Så är det bara att ge upp mina lagsportsträningsdrömmar eller är det nån som ge nåt tips på ställen? Kan tänka mig både basket och fotboll. Skulle inte vara nåt proffs i någotdera av dom, men göra så gott jag kan. Jag bor strax söder om Stockholm så man tycker att med alla människor som bor här så borde såna här alternativ finnas, men jag hittar dom inte. 

Så snälla, ge mig tips...
  • Svar på tråden Omöjligt med lagsport som träningsform för kvinna 40+?
  • Anonym (ff)

jag vet iaf en kvinna som är ca 40 som spelar fotboll i ett damlag, skulle tro det är typ korpen men de har deltagare alltifrån 18 år och uppåt. 

Jag känner även en annan som är med i ett basketlag, men bara på kul. Har du bekanta som är gamla idrottare eller som hållit igång mycket så kanske de har kontakter?

Du kanske kan dra igång ett eget lag? det brukar man kunna göra inom korpen. 

• Fjäril kär

Har du provat att ta kontakt direkt med den idrott du känner för att testa?

Många sorters idrott är knuten till en sportanläggning tex och det brukar stå på anslagstavlor intill vart man kan vända sig för frågor, träningar och prova på.

• Daimstruten
    Anonym (ff) skrev 2016-09-06 10:37:58 följande:

jag vet iaf en kvinna som är ca 40 som spelar fotboll i ett damlag, skulle tro det är typ korpen men de har deltagare alltifrån 18 år och uppåt. 

Jag känner även en annan som är med i ett basketlag, men bara på kul. Har du bekanta som är gamla idrottare eller som hållit igång mycket så kanske de har kontakter?

Du kanske kan dra igång ett eget lag? det brukar man kunna göra inom korpen. 

Jag har ju tyvärr inga såna kontakter själv. Körde lite basket i Fryshuset ett kort tag för ca 2 år sedan, men det kom tyvärr för få på dom träningarna till slut. Hm, måste kanske kolla upp om det blivit fler som engagerat sig där igen.
Svar på tråden Omöjligt med lagsport som träningsform för kvinna 40+?