• nytt eller gammalt

Loppispriser?

Jag har råkat anmäla mig till barnloppis och ska sälja barnkläder och leksaker. Men jag har ingen koll på rimliga priser. "Tänk på vad du själv skulle vilja betala" står det på hemsidan som ordnar loppisen.

Vad kan man ta för en Bobbycar t ex. Eller en barnskjorta av märke Boss eller Gant eller liknande som är som ny?

Någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden Loppispriser?
  • viseversa

Billigare plagg som tex hm/Lindex/Kappahl mm kan du nog ta 5-20:- plagget för beroende på vad för plagg det är. Tjocktröjor kostar lite mer än tex en body. Märkeskläder tja ca 50-70:- plagget. Overaller och sånt kan du ta ytterligare lite mer för. Om det är i bra skick. Bobbycar tja 50:- gosedjur 10-20 småsaker 1-5:- man blir inte rik på loppis men tar man för höga priser får man åka hem med allt sen igen. Dom som går på loppis gör det för att köpa billigt. Har varit med om loppisar med folk som tar alldeles för mycket betalt och då säljer dom nästan ingenting istället.

• nnnnnnnn

Oftast tänker man såhär:

Ser helt ny och oanvänd ut = halva ordinarie priset.

Sliten = mindre än halva priset, oftast mindre än 1/4 av priset.

Så:

Bobby Car, nypris ca 500 kr.
    Ser helt ny och oanvänd ut = 200 - 250 kr.
    Tydligt använd, men allt intakt tex dekalerna och hjulsidorna = 100-125 kr
    Välanvänd tex använd utomhus eller dekalerna har släppte = 50 -75 kr.

Kläder är billigare på loppis.
    Boss skjorta 700 kr.
    Oanvänd 300 kr (?) med lappar kvar osv.
    Ser ny ut 150 kr (?) inga lappar kvar
    Använd 50 kr (?)
     (?) = osäker...

• nytt eller gammalt

Tack, era svar ger mig en del ledning hur jag kan tänka!

Huvudsyftet är ju att bli av med sånt som jag inte har användning för och som jag inte har någon släkting som behöver. Jag brukar ge bort till en second-hand butik, men nu testar jag lite loppis!

• Noname00

Ett tips på loppis i huvudtaget, sätt inte för låga priser, ge folk lite prutmån, många kommer säga nej och gå vidare.
    Sänker priserna gör du inte föränn sista timmen eller när du märker att det inte kommer mer folk.

Det är det vanligaste knepet pruta eller tycka det är för dyrt och sedan komma tillbaka, du blir alltid av med allt.
    Släng ingenting, innan loppis, det är lätt att tänka "detta gamla vill ingen ha"

Ett exempel, vi hade en påse med gamla bh:ar någon som jag själv inte skulle köpa, de såg helt nya ut dock.
    Ryckte med den i farten å skrev 5 kr st på påsen, den gick åt det kom folk som köpte 4-5 st på en gång.
    50kr fick man på en påse som man tänkte slänga i sopen pga  man tror att det är sådant ingen köper,

• nytt eller gammalt

Tack Noname00!

Svar på tråden Loppispriser?