• Feliciaamjm

Unna sig, balans?

Hej! Det är så att jag precis nu håller på att komma ur en jobbig period med ätstörningar. Får äntligen starta igång med träningen igen denna veckan! Men just nu jobbar jag mycket på att bli "normal" igen..så jag har lite frågor angående kosten osv.

1.hur ofta får man unna sig godis och onyttigheter utan att det blir för mycket och man lägger på sig fett i vikt?

2. Hur ska jag äta för att behålla min vikt när jag tränar? (Jag tränar ca 3-5 gånger i veckan, är ca 166 cm lång väger 57 kg och är tjej på 18 år)

hoppas någon/några kan svara på dessa frågor!

Balans i kosten
  • Svar på tråden Unna sig, balans?
  • Aniiee

Det finns lika många svar somd et finns människor som tycker saker. Personligen tycker jag att du kan unna dig godis/glass/chips en gång i veckan. Vilken dag spelar ju ingen roll. Köp en särskild skål åt dig som rymme ca 1-1,5 dl, så blir det lagom, och fyll alltid skålen i köket och ställ det inköpta godiset på en hylla du bara precis når upp till om du står på tå.

Ät ordentligt med kött/kyckling/fisk, rejält med grönsaker och en del pasta/ris/potatis. Lägg till ett mellanmål efter träningen. 

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Svar på tråden Unna sig, balans?