• Anonym (Mixmatch)

Fler som har/väntar mixade barn?

Hej!

Lite nyfiken m på om det finns fler här som väntar eller har mixade barn, alltså mamma eller pappa från annat land eller du själv kanske är?

Jag väntar en mix bebis och så himla nyfiken hur bebisen kommer se ut.

Vore kul att prata med andra som oxå väntar ?

Skriv skriv skriv!

• Svar på tråden Fler som har/väntar mixade barn?
  • babypower

Vårt barn kommer bli 1/4 asiat och jag hoppas verkligen att det kommer synas! Annars blir jag lite besviken ;)

• Anonym (Jess)
    babypower skrev 2016-09-07 13:58:24 följande:

Vårt barn kommer bli 1/4 asiat och jag hoppas verkligen att det kommer synas! Annars blir jag lite besviken ;)

Samma blandning som vårt blivande barn!  Fast har inte tänkt så mycket på det än, men antar att det kommer synas mer eller mindre! 
  • Anonym (Mixmatch)
    babypower skrev 2016-09-07 13:58:24 följande:

Vad roligt, ja det är klart man vill att det ska synas när det är en liten blandis ????
  • Anonym (kat)

Har två blandis ???? jag är mörk och pappan är ljus

Sonen är ganska ljus än (10 månader ) så länge men kommer nog bli mörkare i hyn som dottern är

Sägs att det kan ändras upp till 6 års åldern med hyn sa iallafall läkaren på bvc när jag frågade när dottern va liten

• Anonym (kat)

Ska inte vara frågetecken vet inte varför det blev så

• Anonym (Eve)

Jag:ljus,blond,blåa ögon .Pappan:mörkhårig,bruna ögon .2 barn:båda fick bruna ögon och mörkt hår.

• Aikido

Det kan bli så här:

Lyckligtvis är de flesta mixers försedda med varningstexter efter ett antal tillbud i framförallt USA.

• NKmamma
    Aikido skrev 2016-09-07 20:37:37 följande:
    Det kan bli så här:

Lyckligtvis är de flesta mixers försedda med varningstexter efter ett antal tillbud i framförallt USA.

Kan inte låta bli att skratta
  • Anonym (:()
    Anonym (Eve) skrev 2016-09-07 20:28:31 följande:

Jag:ljus,blond,blåa ögon .Pappan:mörkhårig,bruna ögon .2 barn:båda fick bruna ögon och mörkt hår.

tråkigt!
  • taquine
    NKmamma skrev 2016-09-07 20:41:03 följande:
    Kan inte låta bli att skratta
    Inte jag heller Tur vi har denne humoristiska man på FL , fan vad tråkigt annars;)
    Goodness me
  • Anonym (??)
    Anonym (Eve) skrev 2016-09-07 20:28:31 följande:

Är någon av er från annat land annars tror jag inte riktigt det var vad ts menade.
  • hurtänktedunu

Jag väntar vår andra mix.

Jag är blond, grönögd och helsvensk och min man är svarthårig, brunögd och kurd från Iran.

Första barnet blev grönögd med ljusbrunt hår. Ja jag hade ju förväntat mig en svarthårig bebis med bruna ögon men icke. Hon är väldigt ljus.
    Får se vad det blir denna gången. Mycket spännande.

Vad har du för mix ts?

• Anonym (Eve)
    Anonym (:() skrev 2016-09-07 20:43:35 följande:

tråkigt!

Varför?Är det fult?Rätt så vanligt,som flesta förstår.
  • Anonym (Eve)
    Anonym (??) skrev 2016-09-07 20:48:03 följande:

Är någon av er från annat land annars tror jag inte riktigt det var vad ts menade.

Ja,det är klart!
  • NKmamma
    taquine skrev 2016-09-07 20:47:13 följande:
    Inte jag heller smile1.gif Tur vi har denne humoristiska man på FL , fan vad tråkigt annars;)
  • Anonym (Mixmatch)
    hurtänktedunu skrev 2016-09-07 20:49:25 följande:

Jag väntar vår andra mix.

Jag är blond, grönögd och helsvensk och min man är svarthårig, brunögd och kurd från Iran.

Första barnet blev grönögd med ljusbrunt hår. Ja jag hade ju förväntat mig en svarthårig bebis med bruna ögon men icke. Hon är väldigt ljus.

Får se vad det blir denna gången. Mycket spännande.

Vad har du för mix ts?

Vad vackert, gröna ögon brukar bli så vackra på mixade barn.

Jag är hel svensk och min man är från Uganda.

Är väldigt spänd på hur bebisen kommer se ut, så spännade.
  • taquine
    Anonym (Mixmatch) skrev 2016-09-08 12:08:05 följande:
    Vad vackert, gröna ögon brukar bli så vackra på mixade barn.

Jag är hel svensk och min man är från Uganda.

Är väldigt spänd på hur bebisen kommer se ut, så spännade.
    Kommer säkert vara bedårande, det brukar "mixade" barn vara;)

Lycka till!
    Goodness me
  • gamlapappan

Förr kallades de mixade barnen för regnbågsbarn, men numera används det ordet mest när man pratar om barn till två pappor eller två mammor.

Jag är biologisk pappa till två ljusbloda (blå ögon) och till två mixade (ljusbrun  hy, bruna ögon och krulligt hår) och ("styv")pappa till en mörkbrun (svart med alvöron) och en mellanbrun.

Om en av föräldrarna har bruna ögon så får barnen nästan alltid bruna ögon. Hudfärgen brukar bli ungefär mitt emellan föräldrarnas och längden på hårets krullighet ungefär mitt emellan föräldrarnas.

• gamlapappan

Glömde en sak. Mixade barn får ofta någon mongolfläck. Kan vara bra att låta barnläkaren på BVC skriva in det i barnets journal eftersom det hänt att t.ex. dagispersonalen misstolkat fläckarna som blåmärken.

• gamlapappan

En liten sak till. När din baby är nyfödd kommer troligen hudfärgen att vara vit/ljus. Det brukar vara först senare som de blir lite mörkare om de har sådana anlag.

Svar på tråden Fler som har/väntar mixade barn?