Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (kan man träffa någon på nätet?)

Dejting

Hur lyckas man med nätdejting. Vilka sidor är bäst, vilka är sämst, hur märker man att en sida är fullständigt fejk?

Råd, tips och varningar önskas för diskussion. Även berättelser om lyckade eller misslyckade erfarenheter.

Med tanke på tv-programmet som sändes i måndags (5/9 vetenskapens värld) är det väldigt många som nätdejtar eller har nätdejtat. Då det borde finnas ett intresse att diskutera detta grundligt?

• Svar på tråden Dejting
  • Blueskillen

Beror lite på om du vill betala eller ha en gratissida.

Hur gammal du är.

Vissa är även nischade på akademisk utbildning.

Sedan kanske också om du är ute efter bara en snabb kontakt eller mer seriöst.

Vet inte hur en bluffsida ser ut men är det för bra för att vara sant så är det bluff. Alltså att flickorna är villiga till allt med alla.

Men det är värt att pröva.

Blueskillen skrev 2016-09-07 14:17:44 följande:

Beror lite på om du vill betala eller ha en gratissida.

Hur gammal du är.

Vissa är även nischade på akademisk utbildning.

Sedan kanske också om du är ute efter bara en snabb kontakt eller mer seriöst.

Vet inte hur en bluffsida ser ut men är det för bra för att vara sant så är det bluff. Alltså att flickorna är villiga till allt med alla.

Men det är värt att pröva.

Jag är ganska gammal och har träffat en del kvinnor på dejtingsajter så jag är erfarenheter och har tips och råd att ge men vill ändå gärna höra andras råd och tips.

Mina erfarenheter av gratissajter, tex happy pankake, är att det är i stort sett hopplöst. Ett svar av 100 kontaktförsök i snitt gissar jag, men det är ändå lätt hänt att konversationen snabbt dör ut, tjejen slutar svara. Kanske för att det är alldeles för många oseriösa som spammar tjejerna med snusk.

Mötesplatsen har jag bättre erfarenhet av. Ett svar på 10 kontaktförsök kanske. Konversationerna kan dö ut även där men jag har lyckats få till ett par förhållanden.

Fler sajter har jag inte provat så det är jag nyfiken på om någon annan gjort?
  • Blueskillen

Då har jag haft bättre tur än dig TS. Jag har två erfarenheter. Det är eDarling och Happypanncake.

På båda hade jag samma bilder och samma profiltext. Jag körde taktiken att inte ta kontakt med någon. Jag var bara inne på vissa och tittade på deras profil så de såg att jag hade varit där. Efter det så tittade de på mig, så på så sätt lockade jag in dem i mitt bo.

Jag kan säga att jag fick en väldig bra respons på båda sajterna av kvinnorna. Det som de sa till mig då vi började skriva till varandra var att de tyckte jag hade en bra profilbild som lockade dem att gå in och läsa det jag hade skrivit. De sa om texten att jag hade skrivit så mycket som de aldrig hade sett någon annan man göra tidigare. Även innehållet gillade de. De sa att det var utelämnande och öppet. Det berörde dem. Vissa kvinnor klickade bara på gillaknappen över profiltexten men tog inte kontakt.

Kvinnorna berättade ofta att många män skrev endast på sin profiltext att -vill du veta något så fråga.

Flera män de hade kontakt med började anspela på sex redan efter första eller andra mailet.

Eventuella slutsatser får andra dra här.

Blueskillen skrev 2016-09-07 15:51:07 följande:

Då har jag haft bättre tur än dig TS. Jag har två erfarenheter. Det är eDarling och Happypanncake.

På båda hade jag samma bilder och samma profiltext. Jag körde taktiken att inte ta kontakt med någon. Jag var bara inne på vissa och tittade på deras profil så de såg att jag hade varit där. Efter det så tittade de på mig, så på så sätt lockade jag in dem i mitt bo.

Jag kan säga att jag fick en väldig bra respons på båda sajterna av kvinnorna. Det som de sa till mig då vi började skriva till varandra var att de tyckte jag hade en bra profilbild som lockade dem att gå in och läsa det jag hade skrivit. De sa om texten att jag hade skrivit så mycket som de aldrig hade sett någon annan man göra tidigare. Även innehållet gillade de. De sa att det var utelämnande och öppet. Det berörde dem. Vissa kvinnor klickade bara på gillaknappen över profiltexten men tog inte kontakt.

Kvinnorna berättade ofta att många män skrev endast på sin profiltext att -vill du veta något så fråga.

Flera män de hade kontakt med började anspela på sex redan efter första eller andra mailet.

Men var det eDarling, som ju är en betalsajt, eller happypankake du fick bäst kontakt?

Jag har fått uppfattningen att har man betalat är man mer intresserad av att det ska bli något. Alla verkar ha ett extra konto på HP ifall att.

Ditt råd är att ha en väldigt fin profilbild och en riktigt bra text? Vilket egentligen är självklart, men att vara helt passiv och vänta på kvinnorna är ett bra tips, om profilen är riktigt bra det vill säga :)
  • Blueskillen

Jag fick nog lika bra kontakt på båda. Men HP var mer spretig. Där var det kvinnor från halva Sverige som hörde av sig. På eDarling var det bara i mitt upptagningsområde, som var 50 km, som besökte min profil och den var klart bäst nischad utifrån mig. Skrev jag att jag inte ville ha en rökare så var det aldrig att jag blev presenterad av en rökare. På HP är det mer öppet för att se alla och för att alla kan se dig oavsett vad ni har fyllt i för önskemål. Det blir lite jobbigt att plöja igenom horder av kvinnor som inte passar mig. 
    Men det är helt olika klientel på sajterna. Jag tyckte att eDarling var klart bäst. Man får det man betalar för. Många på HP som inte har bild och många som inte hade varit inloggade på flera år som fortfarande segla omkring där som lik. 

Klart en bra bild är viktigt men texten lika så. Den säger väldigt mycket om dig och ska så klart trigga till att ta kontakt med dig. 
    Är du lite osäker på att skriva så be någon titta på det du har skrivit så du kan få tips och råd. Att ha med stavfel ogillar många. 
    Försök att ha med vad du verkligen gillar och pysslar med på din fritid så det inte uppfatets att du bara hänger framför TV:n alla dagar. Det jag själv tycker är dötråkigt att läsa är då kvinnan skrivit att hon gillar promenader och hemmakvällar. Det är noll och inget för mig. Låter som att hon inte gillar något. Men det är jag.                            

• Anonym (HP)

Träffade en fantastisk kvinna på HP.

Har provat Mötesplatsen också men den var totalt värdelös. På tok för dåligt utbud!

Skulle vara intressant att få höra någon kvinnas erfarenheter angående nätdejting. Vilka sidor som är bra och vilka som är dåliga.

• Anonym (Kvinna på hp)
    Anonym (kan man träffa någon på nätet?) skrev 2016-09-08 19:45:19 följande:

Skulle vara intressant att få höra någon kvinnas erfarenheter angående nätdejting. Vilka sidor som är bra och vilka som är dåliga.

Jag var bara med på HP i ett år, tills mitt konto blev kapat, då gick jag ur

Känns som att happy Pancake inte är något säkert ställe att regga sig på..

Men det var mest trevligt under den tiden jag var med

Men väldigt mycket knäppskallar var det med, blev nästan mörkrädd

Blev kk med två killar under det året, var för sig då ;)

Har tyvärr ingen erfarenhet av andra dejtingsidor, fick nog av HP..

Lycka till i dejtingvärlden !!
  • Anonym (tt)
    Blueskillen skrev 2016-09-07 15:51:07 följande:

fast på E-darling kan man ju inte göra så som du skriver? iaf inte när jag var med där. Man fick ett antal förslag varje dag, de kunde man läsa och titta på och ville man kunde man skriva en hälsning. det var allt. Nästa dag fick man nya förslag men de man fickdagen innan kunde man inte gå tillbaka till.
  • Anonym (tt)
    Anonym (kan man träffa någon på nätet?) skrev 2016-09-08 19:45:19 följande:

jag är kvinna, dejtar inte nu men har gjort i några omgångar. Mötesplatsen helt klart bäst både vad gäller antal medlemmar och att det är ganska lätt att navigera runt där. Match.com tyckte jag var hopplös i själva upplägget. Happy pancake hängde jag på ett tag men har inte för mig jag fick nån dejt därifrån. Den är ju enkel och gratis men inte så kul. 

har även testat E-darling och jo, jag träffade någon genom den och vi var ihop nästan ett år, men sen tog det slut. 
  • Blueskillen
    Anonym (tt) skrev 2016-09-17 21:26:02 följande:

fast på E-darling kan man ju inte göra så som du skriver? iaf inte när jag var med där. Man fick ett antal förslag varje dag, de kunde man läsa och titta på och ville man kunde man skriva en hälsning. det var allt. Nästa dag fick man nya förslag men de man fickdagen innan kunde man inte gå tillbaka till.

Visst kunde man göra det.

Hade någon av oss besökt den andre någon gång så kunde man alltid gå tillbaka i historiken och söka. Även om det var flera månader tillbaka. Ja till första titten eller besöket då man skapade sidan.

De kunde gå in på min profil antingen om jag hade varit inne på deras, för då såg de att jag hade varit där, eller så kom jag upp som förslag på deras sida över dagliga förslag.
  • Mmy3
    Anonym (tt) skrev 2016-09-17 21:28:33 följande:

jag är kvinna, dejtar inte nu men har gjort i några omgångar. Mötesplatsen helt klart bäst både vad gäller antal medlemmar och att det är ganska lätt att navigera runt där. Match.com tyckte jag var hopplös i själva upplägget. Happy pancake hängde jag på ett tag men har inte för mig jag fick nån dejt därifrån. Den är ju enkel och gratis men inte så kul. 

har även testat E-darling och jo, jag träffade någon genom den och vi var ihop nästan ett år, men sen tog det slut. 

Jag har blivit ihop med 4 kvinnor på Mötesplatsen, förhållanden som varar från någon vecka till ett par år.

Tyvärr har dom tagit slut och jag är singel igen.

Känns som man börjar känna igen många som hänger på mötesplatsen år ut och år in. Känns som jag blir en av dem om jag ger mig in där en femte gång...

Å andra sidan känner jag igen kvinnor från mötesplatsen på happypankake också. Så frågan är om jag inte skulle känna igen kvinnor även på andra sajter. Världen är liten :)

Verkar finnas kvinnor som hänger på mötesplatsen år ut och år in utan att hitta någon. Antingen är de för kräsna eller för annorlunda för att kunna hitta någon.
  • Anonym (tt)
    Blueskillen skrev 2016-09-18 03:01:37 följande:
    Visst kunde man göra det.

Hade någon av oss besökt den andre någon gång så kunde man alltid gå tillbaka i historiken och söka. Även om det var flera månader tillbaka. Ja till första titten eller besöket då man skapade sidan.

De kunde gå in på min profil antingen om jag hade varit inne på deras, för då såg de att jag hade varit där, eller så kom jag upp som förslag på deras sida över dagliga förslag.
    det var ett antal år sen jag var med, de kanske har  förbättrat sidan sedan dess
  • Anonym (tt)
    Mmy3 skrev 2016-09-18 10:40:10 följande:
    Jag har blivit ihop med 4 kvinnor på Mötesplatsen, förhållanden som varar från någon vecka till ett par år.

Tyvärr har dom tagit slut och jag är singel igen.

Känns som man börjar känna igen många som hänger på mötesplatsen år ut och år in. Känns som jag blir en av dem om jag ger mig in där en femte gång...

Å andra sidan känner jag igen kvinnor från mötesplatsen på happypankake också. Så frågan är om jag inte skulle känna igen kvinnor även på andra sajter. Världen är liten :)

Verkar finnas kvinnor som hänger på mötesplatsen år ut och år in utan att hitta någon. Antingen är de för kräsna eller för annorlunda för att kunna hitta någon.
    troligen är vissa på flera siter. Jag har varit 2 rundor på Mötesplatsen och jag kände igen jättemånga av männen också, man kunde se på profilen när de gått med och vissa hade varit där många år. Troligen såna som inte avslutar sin profil när de träffar nån utan har den kvar "ifall att"(vilket jag tycker är ett förkastligt beteende) . Som tur var mötte jag min  sambo efter bara några veckor andra rundan så jag har inte varit där sen dess :) 

fast förhållande på en vecka? det kan man väl inte räkna som förhållande? bara en sidnot, men då har man precis bara börjat lära känna varann. 
  • Mmy3
    Anonym (tt) skrev 2016-09-18 12:00:19 följande:

troligen är vissa på flera siter. Jag har varit 2 rundor på Mötesplatsen och jag kände igen jättemånga av männen också, man kunde se på profilen när de gått med och vissa hade varit där många år. Troligen såna som inte avslutar sin profil när de träffar nån utan har den kvar "ifall att"(vilket jag tycker är ett förkastligt beteende) . Som tur var mötte jag min  sambo efter bara några veckor andra rundan så jag har inte varit där sen dess :) 

fast förhållande på en vecka? det kan man väl inte räkna som förhållande? bara en sidnot, men då har man precis bara börjat lära känna varann. 

Vissa människor är störda på ett sätt som inte märks förrän man börjar umgås. Det lät ju väldigt negativt, men hon tyckte inte jag var perfekt och då var det väl lika bra att avbryta.
Svar på tråden Dejting