Förhöjt testosteron
Tjoflöjt på er människor, jag hoppas att någon där ute kan ge mig lite information om mitt högst besvärande problem.
Jag har en förhöjd nivå av testosteron. Hur mycket vet jag inte, men gyn påpekade att jag troligtvis kommer bygga muskler mycket snabbare än normalt om jag tränar.
Sökte mig till gyn för femtioelfte gången i våras då jag haft oregelbunden mens, kraftig mensvärk och svår PMS. Påpekade att jag hade misstankar om PCOS, då det stämde väl in på min problematik. Har sökt till gyn i omkring 10 år, utan att få svar.
Tidigare har jag fått höra att det beror på allt från övervikt till hjärntumörer till... inget alls, "det är bara så det är". Därför är jag i alla fall någorlunda nöjd över beskedet att det finns något mätbart att hänvisa till, trots att det också innebär att jag har en hel del generande hårväxt i ansiktet.
Fick ut minipiller, då jag inte får äta p-piller. Hon hade förhoppningar om att det skulle avhjälpa min mensvärk och förhoppningsvis göra livet något enklare. Dock kunde hon inte se någon cystbildning på ultraljudet, vilket innebär att hon heller inte satte diagnosen PCOS.
Men vad fan, rent ut sagt? Vad är det egentligen för fel på mig? Vad kan jag göra? Vad innebär en förhöjd testosteronnivå i längden? Kan jag få barn i framtiden?
Hjälp?