• Micka!

    Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!

    Hej!

    Tänkte att jag startar den här tråden för alla oss som väntar fjärde barnet våren 2017! Roligt att prata med andra i samma situation om allt vad det innebär att få en fyra

    Har fyllt 35 år och har en flicka född -07, en pojke, född - 08 och en flicka född -15, och väntar lilla Mini i magen bf 13 maj 2017

    Välkomna!

  • Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!
  • Micka!
    micjos skrev 2016-09-07 18:53:06 följande:

    Är också 35 och har tre barn födda 02,04 och 09, väntar nr 4 med bf 27/2-17. :)


    Hej! Vilken vecka är du i? Har du börjat känna bebis i magen?

    Har själv knappt förstått att vi väntar nr 4 , vi har en del som måste fixas med bil och syskonvagn mm. Men det får bli närmare jul för våra del, i alla fall med vagn. Bil har vi funderat på att byta till 7-sitsigt, men inte kunnat bestämma oss!
  • micjos

    Vi köpte en 7-sitsig roligare om man åker långt så alla kan åka i samma. Är i v.15+3 idag, inte känt något tyvärr, men väntar med spänning! Vagn köpte vi på rean, inte tänkt köpa vagn så tidigt men det var rea på just den modellen o färgen jag ville ha :) har du/ni gjort nipt/kubb/nubb?


    Micka! skrev 2016-09-07 21:03:14 följande:

    Hej! Vilken vecka är du i? Har du börjat känna bebis i magen?

    Har själv knappt förstått att vi väntar nr 4 , vi har en del som måste fixas med bil och syskonvagn mm. Men det får bli närmare jul för våra del, i alla fall med vagn. Bil har vi funderat på att byta till 7-sitsigt, men inte kunnat bestämma oss!


  • Micka!
    micjos skrev 2016-09-08 14:21:46 följande:

    Vi köpte en 7-sitsig roligare om man åker långt så alla kan åka i samma. Är i v.15+3 idag, inte känt något tyvärr, men väntar med spänning! Vagn köpte vi på rean, inte tänkt köpa vagn så tidigt men det var rea på just den modellen o färgen jag ville ha :) har du/ni gjort nipt/kubb/nubb?


    Vilken bil valde ni? Är ni nöjda? Kul med rea på vagnen, vad blev det för märke? Längtar tills jag är över v. 12. Är i v. 5 nu, så det är snart dags att ringa mvc för att boka tid, men väntar nog en 2 veckor med det. Sen blir det väl kubb i v. 11-12 Förstår att du väntar med spänning på rörelser, man känner ju sig tryggare när man känner den lille
  • micjos

    Det blev en Emmaljunga super Viking :) bilen blev en Fiat Freemont, bra pris och bra med plats, bäst av allt (enligt barnen) tv/dvd i taket ;) jag gjorde nipt, hade två missfall efter varann precis innan, det senaste gick jag med 10 veckor efter fostret dött o kroppen sa till så kände att vi ville göra nipt och även ett tidigt ul, och ta reda på kön. Ja, ibörjan går det så långsamt, man vill ju både se och känna för att det ska kännas verkligt. Är mer nojjig och nervös denna grav än med de andra.


    Micka! skrev 2016-09-08 14:32:48 följande:

    Vilken bil valde ni? Är ni nöjda? Kul med rea på vagnen, vad blev det för märke? Längtar tills jag är över v. 12. Är i v. 5 nu, så det är snart dags att ringa mvc för att boka tid, men väntar nog en 2 veckor med det. Sen blir det väl kubb i v. 11-12 Förstår att du väntar med spänning på rörelser, man känner ju sig tryggare när man känner den lille


  • 3hjärtan

    Jag är även med i en grupp på Fb för 35+ om ni vill hänga med i den. Skicka mig isåfall ett meddelande med namn och beskrivning av profilbilden så kan jag lägga till er

  • Micka!
    micjos skrev 2016-09-08 15:28:22 följande:

    Det blev en Emmaljunga super Viking :) bilen blev en Fiat Freemont, bra pris och bra med plats, bäst av allt (enligt barnen) tv/dvd i taket ;) jag gjorde nipt, hade två missfall efter varann precis innan, det senaste gick jag med 10 veckor efter fostret dött o kroppen sa till så kände att vi ville göra nipt och även ett tidigt ul, och ta reda på kön. Ja, ibörjan går det så långsamt, man vill ju både se och känna för att det ska kännas verkligt. Är mer nojjig och nervös denna grav än med de andra.


    Är också nojig när jag är gravid, hade ett ma i v. 19 innan jag fick mina barn och ett mf i v. 6. Så jag har svårt att tro på att graviditeten ska gå bra, först efter rul brukar jag slappna av lite! Vi kommer också ta reda på kön

    Kul att ungarna är nöjda med bilen det känns svårt att hitta ny bil, ska titta på en xc90 men de är dyra, men kan dra lite släp, Kia sorento har vi också tittat på, tycker om komforten i Volvo då vi har en v70 nu. För oss blir det en syskonvagn, har haft babytravel Dublin förut, men vet inte vilken det blir nu. Tar gärna emot tips
  • Micka!
    3hjärtan skrev 2016-09-08 21:03:22 följande:

    Hej!

    Jag väntar min 4e i april!

    Mina barn är födda -06, -09 och -11


    lilaemma skrev 2016-09-09 01:36:45 följande:

    Hej, här är en till. Har barn födda 08, 10, 13... Och så lilla houdini nu då...


    Kul Hur mår ni, och när har ni bf? Har ni också fixat större bil eller är på väg att göra det? Har ni nått tips på bra syskonvagn?

    Tack för inbjudan till fb, men hänger nog gärna här ett tag till, tills värsta missfallsrisken är över!
Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!