• Lollanliten

Vänner?

Hej, är en tjej på 17 år från skåne. Har så sjukt svårt att hitta fler vänner. Känns som att jag försökt med allt men de funkar liksom inte. Finns de någon som har tips på hur man kan gå till väga? Sidor där man kan hitta? Spel? Sajter? Events? Osv. Är en hyfsat normal, trevlig tjej.

(Om de finns någon här som också söker fler vänner får ni gärna adda på fb Sanne Linnea eller snap thereal-ginger)

• Svar på tråden Vänner?
  • Anonym (Fia)

Är i en äldre åldersgrupp (mina barn är runt 10) så min kunskap kring detta är inte helt uppdaterad. Jag vet att just skaffa nya vänner kan vara ett svårt kapitel i alla skeden av livet dock.

Kommer du läsa vidare? Oavsett vilket, så ges man ju en chans varje gång man startar något nytt - skola, jobb, kurser osv. Fundera inte så mycket över hur du ska skaffa dessa vänner, tänk efter vad DU uppskattar hos andra, och när du är i en ny situation så observera de andra och se vem/vilka du uppskattar! Lycka till.

• LuckyTurtle

Sanne, jag kan relatera till viss del, dagens ungdom är rätt isolerade av sig och svåra att nå fram till. Själv spelar jag wow vilket är ett bra tillväga gångsätt att få nya vänner världen över. Kan även rekommendera scouterna, där är det jätte lätt att få vänner som bor både långt ifrån och nära :)

Svar på tråden Vänner?