platta födelsemärken/cafe au lait fläckar! orolig!
Jag håller på att gå under, jag mår så otroligt dåligt! Jag har hittat några födelsemärken på min 6 månaders son, ett stort på knät, ett avlångt gult på axeln och några som jag inte vet vad det är riktigt. (Inte bvc eller läkaren heller) ser mer ut som lite färgskiftningar i huden, Jag har blivit totalt uppskrämd av några som säger att det är ett allvarligt tecken på en sjukdom. (Behöver inte berätta vilken)
Jag söker nu kontakt med personer vars barn har flera platta födelsemärken! Som är friska!!!
Trots att barnläkaren säger att hon inte alls är orolig, utan att barn kan se ut såhär och att det kan vara ärftligt (svärmor har ett jäääääättteeeestort sådant här) samt flera st sådana här. Läkaren sa att det även kan hoppa över en generation! Ändå kan jag inte släppa detta då jag blivit så extremt uppskrämd, att har man fler än 6 st så kan det va ett tydligt tecken, trots väldigt ovanlig sjukdom.
Känns som min vardag går åt att studera min sons kropp samt att googla så jag mår så dåligt så jag spyr snart, jag hoppas kunna få kontakt mer er av egen erfarenhet som är friska! Inga andra, det kommer bara göra mig mer orolig och det är det sista jag behöver nu, jag äter ju knappt... Tankar snurrar hur det kommer att vara att leva med ett sjukt barn... Fyfan va jag är rädd!!!
Hoppas att efter att jag postat detta ska må bättre och inte sämre ?