• Minisen

    ED Spanien

    Hej!


    Har tidigare läst trådar om Emryodonation i Spanien men hittar dem inte nu.


    Har någon erfarenheter runt ED och vill dela med sig? Har någon gjort ED i Spanien och vill dela med sig?


    Jag blev just ensamstående, är 41år och har inte tidigare lyckats bli gravid trots 3 försök med ÄD och min x-mans spermier... Nu känner jag att det är nu eller aldrig!


    Har vänner som bor i Malagaområdet vilket gör att jag överväger ED där istället för i tex. Ryssland. Meeen, det är svårt att hitta i den här djungeln!

  • Svar på tråden ED Spanien
  • Anonym (Tänk större)

    Förstår att du känner att du vill gärna ha ett barn. Men, är det rätt att inte låta ett barn ha en far..? Den kommer inte ens ha dig som biologisk förälder, och inte veta ens vem som är dess biologiska mamma eller biologiska far..... Hur tror du det känns för en 16 åring t ex....?

    Jag tycker inte det är rätt. Det är viktigt för människor att kunna veta sitt ursprung, att kunna ta reda på det om man vill.... Och att ha både en mamma och en pappa är också viktigt för många, även i de fall någon av dessa inte är den bästa kanske.. Det ger ändå en identitet sas. Man vet vem man är.

    Alla får inte barn. Så är det. Så har det alltid varit också. Och de människorna kan vara oerhört viktiga för barn runtomkring och för föräldrar att ha som stöd för sina barn, om man vill då. Du är så oerhört viktig som du är!

Svar på tråden ED Spanien