• Anonym (Varannan vecka)

Pappan bokat träning 3 dagar i veckan

Vi har barnen varannan vecka.Nu har pappan bokat träning för barnet flera kvällar i veckan -utan att fråga mig.Han följer gärna med barnet den veckan som är min,eller han sa om jag vill följa med är det ok.Själv tror jag att han gärna vill följa med barnet för att träffa barnet mera.Är så trött på det.Vad göra?

• Svar på tråden Pappan bokat träning 3 dagar i veckan
  • Anonym (daf)

Jag förstår inte problemet

Ska jag göra saker han bokat-utan att fråga mig om jag kan/ vill detta?Är det rättvist när det är min vecka,att han nästan varje dag tar barnet från min tid?

• elyse

Är det alltså en idrott som pappan betalat terminsavgiften för?

elyse skrev 2016-09-08 21:57:02 följande:

Är det alltså en idrott som pappan betalat terminsavgiften för?

Nåt sånt ja.
  • cupcakemom

Förstår inte riktigt problemet... Mina tjejer tränar 2 gånger i veckan +match oavsett om det är min eller pappans vecka.... Vill barnen själva inte träna eller tänker du som min sambos ex att barnen bara får träna på pappas vecka.... Ska man träna så måste man görs det varje vecka... Däremot kan jag personligen tycka att en sport/aktivitet räcker per säsong... (dom. Kan dock överlappar när veckor)

cupcakemom skrev 2016-09-08 22:00:36 följande:

Förstår inte riktigt problemet... Mina tjejer tränar 2 gånger i veckan +match oavsett om det är min eller pappans vecka.... Vill barnen själva inte träna eller tänker du som min sambos ex att barnen bara får träna på pappas vecka.... Ska man träna så måste man görs det varje vecka... Däremot kan jag personligen tycka att en sport/aktivitet räcker per säsong... (dom. Kan dock överlappar när veckor)

Så oavsett vad pappan bokar för nåt för barnen,utan att fråga mig,så måste jag följa efter hans pipa?Jag kanske jobbar sent och inte kan ?Eller måste jag sluta jobba för exmannens skull för att göra honom nöjd?
  • Anonym (?)

Är det alltså en aktivitet barnet vill gå på?
    Vill pappan att du betalar eller betalar han allt?
    I så fall är det ju bara att tacka och ta emot att pappan fixar allt så bra för barnet.
    Givetvis kan ju du följa med på din vecka.

Jag förstår att du velat bli tillfrågad först. Tyvärr är det ju dock så att en period under barnens uppväxtår är det inte mycket egna kvällar man får, utan man får åka runt på aktiviteter som passar barnen.
    Passar det dig inte alls dessa kvällar? Du är väl knappast upptagen med annat, eftersom du ändå skulle ha hand om barnet?

• Anonym (?)
    Anonym (Varannan vecka) skrev 2016-09-08 22:03:26 följande:
    Så oavsett vad pappan bokar för nåt för barnen,utan att fråga mig,så måste jag följa efter hans pipa?Jag kanske jobbar sent och inte kan ?Eller måste jag sluta jobba för exmannens skull för att göra honom nöjd?
    Men om du jobbar sent så är det väl bra om barnet får gå på en aktivitet med pappan under tiden?
    Anonym (?) skrev 2016-09-08 22:04:52 följande:

Men om du jobbar sent så är det väl bra om barnet får gå på en aktivitet med pappan under tiden?

Fast jag får aldrig gå på nån aktivitet med barnen på hans vecka,då skulle han bli galen.Känns att han tar barnen ifrån mig på min vecka.Även om jag betalat för träning.
  • Anonym (fel)

Det är helt fel om han försöker "sno" barnet på dina veckor. 

Har man varannan vecka tycker jag man får komma överens om aktiviteter. Det viktiga är väl att göra det barnet vill.

Vi bor i olika städer. Vi har gjort så att han bor varannan helg och så 3 dagar i veckan hos mig och en dag hos pappan. Jag har lagt aktiviteter på mina dagar. Ibland är det matcher på helgerna och då tar han ibland barnet dit. Han har ingen aktivitet på pappans dag. 

Svar på tråden Pappan bokat träning 3 dagar i veckan