• Anonym (Behöv­er pepp)
    Äldre 9 Sep 01:36
    8822 visningar
    27 svar
    +1
    27
    8822

    Fd älskarinnor. hur gjorde ni?

    Hej,

    Antar att det finns en och annan kvinna här som brutit med sin - upptagne - älskare. Vore enormt tacksam om ni vill dela med er av hur ni förmådde ta steget (förutsatt alltså att ni var förälskade i karln).

    Jag träffar en upptagen man sedan närmre tre år och är, för mina synder, vansinnigt förälskad i honom. Han kommer inte att lämna - sjuk fru och små barn - och har varit ärlig med detta från början. Det är alltså inte ett dugg synd om mig, jag gick in i det här med öppna ögon osv men likväl, behöver råd då jag inte kan förmå mig att avsluta. Någon som lyckats bryta trots att hjärta, hjärna, själ och kropp jublade så snart ni träffades / pratade?

  • Svar på tråden Fd älskarinnor. hur gjorde ni?
  • Anonym (Fd.)
    Äldre 9 Sep 02:22
    #1

    Låter svårt men bara bryt. Var uppriktig om varför och be honom sluta höra av sig. Gör han det ändå så motstå att svara. Och du ska då inte höra av dig till honom.

    Träffade en man i 6 månader som jag blev oerhört förälskad i. Jag var helt knäckt när vi bröt upp men vi lovade varann att inte höra av oss alls och det gjorde vi inte.

  • Anonym (Behöv­er pepp) Trådstartaren
    Äldre 9 Sep 02:39
    #2

    Tack snälla för svar! Och så imponerad jag är att du fann (och agerade på!) självbevarelsedriften att avsluta trots att du var så förälskad.

    Jag har formulerat det i mina tankar så många gånger de senaste månaderna men ännu inte förmått mig att faktiskt uttala det. Emotionellt osv vill jag verkligen inte vara utan honom men rationellt inser jag såklart att det är ohållbart. Känner mig som en fjompig och melodramatisk tonåring, så himla banalt alltihop;/

  • Anonym (Fd.)
    Äldre 9 Sep 20:43
    #3
    Anonym (Behöver pepp) skrev 2016-09-09 02:39:13 följande:

    Tack snälla för svar! Och så imponerad jag är att du fann (och agerade på!) självbevarelsedriften att avsluta trots att du var så förälskad.

    Jag har formulerat det i mina tankar så många gånger de senaste månaderna men ännu inte förmått mig att faktiskt uttala det. Emotionellt osv vill jag verkligen inte vara utan honom men rationellt inser jag såklart att det är ohållbart. Känner mig som en fjompig och melodramatisk tonåring, så himla banalt alltihop;/


    Det var fan inte lätt, jag älskade verkligen människan. Men insåg att det bara var jag som skulle bli sårad i slutändan.
  • Äldre 27 Oct 16:25
    #4

    Jag har en väldigt liknande historia. Jag hade ett förhållande med en gift kvinna i ca 6år. Vi hade visserligen känt varandra tidigare med det gick inte över ifrån rent kompisskap förrän vi träffades på senare år.

    För 4 månader sedan bröt vi kontakten. Jag var väl den mest drivande i detta för hon ville fortsätta som vänner men jag kände inte att jag orkade det. Kanske inte så mycket för att jag älskar henne som ingen annan, men mest för att jag känner att hon svikit och trampat på det som är grunden för vår vänskap.

    Hon lever vidare med sin man, antagligen som om inget har hänt och det gör så klart otroligt ont. Tankarna och grubbleriet är många liksom de sömlösa nätterna. Växlandet mellan förtvivlan och hämndbegär. Jag vet inte om jag tror att tiden läker alla sår, men jag tror att jag i längden hade mått sämre att försöka gå tillbaka till en ren vänskap.

  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 29 Oct 17:35
    #5

    Hade inte sett den här tråden förrän nu tyvärr. Jag håller just nu på att avsluta med min älskare. Han tänker aldrig att lämna sin sambo för mig. Vetskapen om det gör att jag känner att jag förhoppningsvis kommer att träffa en man som är singel. Det är ingen idé att lägga tid på en upptagen man för du får honom ändå aldrig. Jag har fortfarande känslor för den här mannen, men efter att ha pratat med vänner och t.om. skrivit en egen tråd i ämnet så känns det bättre och lite lättare att bryta upp. Men lätt är det inte det erkänner jag.

  • Anonym (Anna)
    Äldre 23 Nov 21:39
    #6

    Jag hade sjukt svårt att bryta med den upptagna mannen jag dejtade under 5 månaders tid. Insåg att förutom att de gör otroligt ont var gång man blir bortprioriteras så gick jag miste om chanser att träffa en kille som e bra för mig så länge jag hade band till älskaren. Försökte avsluta två ggr men sen kunde jag inte låta bli att höra av mig ändå. Lösningen blev att jag berättade för hans sambo. De va skönt, vi hördes aldrig av mer sen. Gjorde ont ett tag men de gick över. Efter de bestämde jag mig för att aldrig ha ihop de med en upptagen man igen, jag förtjänar bättre än så. Nu har jag en kille som är bara min och som jag litar på till 100%.

  • Anonym (Dum)
    Äldre 23 Nov 21:51
    #7
    Anonym (Anonym) skrev 2016-10-29 17:35:57 följande:

    Hade inte sett den här tråden förrän nu tyvärr. Jag håller just nu på att avsluta med min älskare. Han tänker aldrig att lämna sin sambo för mig. Vetskapen om det gör att jag känner att jag förhoppningsvis kommer att träffa en man som är singel. Det är ingen idé att lägga tid på en upptagen man för du får honom ändå aldrig. Jag har fortfarande känslor för den här mannen, men efter att ha pratat med vänner och t.om. skrivit en egen tråd i ämnet så känns det bättre och lite lättare att bryta upp. Men lätt är det inte det erkänner jag.


    Hur har det gått? Jag håller oxå på att försöka avsluta. Han är tydlig med att han tänker stanna hos henne. Jag sitter och gråter på kvällarna och undrar hur jag kunde vara så dum som inledde nåt med honom.
  • Anonym (psyk)
    Äldre 23 Nov 22:33
    #8

    Om man saknar förmåga att kontrollera vad man gör så bör man nog uppsöka psykvården

  • Anonym (Man)
    Äldre 7 Dec 16:04
    #9

    Det är svårt att göra slut. Mkt svårt.
    Jag var vansinnigt förälskad i mitt äventyr.
    Du måste vara totalt konkret.
    Bryta med alla kontakter; Facebook, KIK, WhatsApp, SMS, Instagram, Email etc etc
    Radera allt. Blocka där det är möjligt.
    Absolut ingen kontakt.
    Tiden läker alla sår....gråt ut...länge. Träffa ny människor och till slut släpper det.

    Du bildar då en ny platå.

    Mina egna misstag kan sammanfattas enkelt till att jag i första skedet inte var konkret....jag följde henne via FB...Instagram....varje dag. Jag led när jag såg på bilder av hennes lyckliga familj.

  • Anonym (uff)
    Äldre 8 Dec 12:05
    #10
    Anonym (Anna) skrev 2016-11-23 21:39:25 följande:

    Jag hade sjukt svårt att bryta med den upptagna mannen jag dejtade under 5 månaders tid. Insåg att förutom att de gör otroligt ont var gång man blir bortprioriteras så gick jag miste om chanser att träffa en kille som e bra för mig så länge jag hade band till älskaren. Försökte avsluta två ggr men sen kunde jag inte låta bli att höra av mig ändå. Lösningen blev att jag berättade för hans sambo. De va skönt, vi hördes aldrig av mer sen. Gjorde ont ett tag men de gick över. Efter de bestämde jag mig för att aldrig ha ihop de med en upptagen man igen, jag förtjänar bättre än så. Nu har jag en kille som är bara min och som jag litar på till 100%.


    Oj, tufft gjort. Inte så kul att ställa till olycka i nån annans förhållande genom att avslöja för partnern iofs, men jag kan tänka mig att det är ett effektivt sätt att avsluta. 

    Pratade du något med mannen om att du inte ville fortsätta innan du berättade för hans sambo? Eller kom det som en blixt från klar himmel för honom?
Svar på tråden Fd älskarinnor. hur gjorde ni?