• lisapa

missnöjd med 70 000 i månadslön

40 år gammal, chef, månadslön på 70 000 och är stolt över att lönen utvecklat sig, men den är ändå inte särskilt hög.
    min man tjänar 84 000 i månadslön.

jag vet att jag borde vara nöjd med hur vi har det, men jag upplever inte att vi lever lyxliv. ingen bil. har bostadsrätt i centrala stockholm, reser 4 gånger per år på utlandssemester. inga dyra väskor och märkeskläder.

det känns som att alla tjänar mer. 

har man blivit fartblind? skulle du säga att jag tjänar bra? 

• Svar på tråden missnöjd med 70 000 i månadslön
  • volvo142

haha ja är det sant så är det gnälligt som fan men tror inte det. Trevlig kväll ;)

• Dixie

Det handlar ju inte om inkomster, utan utgifter - vad lägger ni era pengar på om du inte kan spara till "lyxliv" med sådana summor??

• StevenDiese

Mja mjo det är klart. Ni är ju inga Kamprads men va fan bry er om varandra istället för hur mycket pengar ni har så löser det sig nog!

• Aniiee

Ja, det låter lite lite.... Brorsans man får 60 000 efter skatt, plus traktamente. Vad för man efter skatt på 70? Typ 40? Låter lite snålt, tycker jag.

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
  • Anonym (Lite perspektiv...)

Det kanske är en dålig lön för en chef, vad vet jag. Men det känns lite konstigt att rika människor klagar när de vet vilka skillnader som finns i ett samhälle. Vi är en familj på 4 och vi lever på under 20 000 i månaden efter skatt. Det är tufft men det går. Hade jag haft din lön hade jag varit glad. Tror jag. Jag vet inte om jag trivts med att vara chef eller klarat av det. Tur ändå att jag har ett jobb jag älskar trots dåligt betalt. Försök se vad du har istället för vad du inte har. 4 utlandsresor per år, själv har jag inte rest någonstans på 20 år.
    Varför vill du ha dyra väskor och märkeskläder? Lyckan sitter inte i prylar. Däremot sitter lyckan i att inte behöva vända på varje slant och ha ont i magen över om pengarna ska räcka till det man behöver och kanske, kanske något extra. Försök vara glad, och vid nästa lönesamtal, försök med tuff förhandling och hävda dig själv så kanske du får den lön du vill ha. Lycka till.

• Frontline

Kolla upp ifall du kan få bidrag, för det får ju dom flesta kapitalister

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Johannus

Någon som vill löjlig göra sig för oss med en bra mycket mindre lön som jobbar häcken av oss.

• Anonym (AktivKarriär)
    lisapa skrev 2016-09-09 23:27:34 följande:

40 år gammal, chef, månadslön på 70 000 och är stolt över att lönen utvecklat sig, men den är ändå inte särskilt hög.

Nej den var inte särskilt hög för att vara i Stockholm. Hade det varit i en småstad så hade det varit acceptabelt men i Stockholm bör den ligga högre. Givet då att du inte bara har en arbetsledartjänst eller liknande vilket, med tanke på att lönen inte ligger särskilt högt, är det troligaste.
  • Anonym (Anna1234567)

Byt jobb om du inte är nöjd med lönen...Kanske kan du söka ngt bidrag, har du försökt med fallskärm.

• Themis

Jag försökte gråta lite för din skull men det var svårt.

Var nöjd eller byt jobb, det är väl så det brukar låta från karriärrådgivarna?

Silence is golden. Duct tape is silver. /unknown
Svar på tråden missnöjd med 70 000 i månadslön