23 dagar sen mens
Ja, som rubriken lyder så är min mens 23 dagar för sen och jag har "börjat" fundera på om jag är gravid. Men samtidigt så tror jag inte att jag är det. Äsch, jag ska dra hela historien för er, ber om ursäkt om det blir lite struligt.
Jag och min sambo har haft oskyddat sex i stort sett under hela vårt förhållande (2,5 år) och jag har aldrig blivit gravid. Fråga mig inte varför vi hade oskyddat sex från början av förhållandet för det kan jag inte svara på. Jag har trott att det varit något fel på mig och varit för rädd för att kolla upp vad det kan vara.
I tonåren så var min mens typ alltid oregelbunden men nu är den oftast regelbunden. Det har hänt att jag har varit 1-2 veckor sen, men det är mycket mycket sällan. Nu är min mens alltså 23(!!!) dagar sen.
Ungefär fyra dagar innan jag skulle ha haft mens så gjorde jag något som fick mig att ha ganska mycket ångest. Kan det ha påverkat mensen och fått den att hoppa över en månad?
Jag gjorde ett test för 6 dagar sedan som visade negativt. Dagen efter gjorde jag ett till fast på morgonen, det visade också negativt.
?Jag har haft ilande tänder, vilket jag aldrig någonsin har upplevt tidigare.
?Jag har fått typ ett munsår i mungipan och har väldigt torra läppar.
?Jag kan inte sova på kvällarna, jag vänder och vrider på mig och det slutar oftast med att jag lägger mig i fotändan och försöker somna där.
?Jag tycker själv att jag i vanliga fall har ett ganska så jobbigt temperament och blir ofta irriterad över småsaker, men nu..... Nu är jag typ lugn?
Det där är "symtomen" jag har haft. Vet inte ens om man kan kalla det för symtom men det är saker som jag har upplevt som lite annorlunda i alla fall.
Annars så har jag inte upplevt så mycket annat. Igår så började jag gråta för att min syster var otrevlig och så var jag så sugen på chokladbollar att jag bakade dom även fast jag inte hade något smör hemma, använde olja istället. Men det är väl inte så konstigt, känns som att det kan hända när som helst typ? Haha.
Om fem dagar är min nästa beräknade mens och kommer inte den så får jag söka någon slags hjälp.
Men just nu så är jag så ivrig så att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Både jag och min sambo vill alltså jättejättegärna ha barn.
Jag har försökt att slappna av och hållit mig sysselsatt i flera dagar nu och inte alls tänkt på att min mens är sen. (Har läst att om man går och väntar på att mensen ska komma så kommer den inte. Istället så ska man slappna av och hålla sig sysselsatt så kan det sätta igång saker och ting.) Men den kommer inte.
Ja, jag vet inte.... Jag vet inte vad jag vill med det här inlägget, för mig så tycker jag att det är ganska uppenbart att jag INTE är gravid. Vad tycker ni? Eller vad säger ni?
Kom mer era åsikter och gör mig sällskap i mina tankar. Kan vara skönt att prata med någon främling ibland.