• Keeponswimming

Sextips till pappa

Hej alla ni mammor!

Behöver lite stöd och sextips!

Har tre små ljuvliga knattar varav den sista är snart 2. Jag är man, städar, lagar mat, hämtar ifrån skolan etc. Typiskt jämställd stockholmare.

Problemet:

Klassiskt problem och jag har läst massor av trådar men jag tycker jag och min fru har för lite sex. Vi har sex en gång i månaden, max. Och alltid jag som tar initiativ. Vi vet och har pratat om vad vi gillar och hon vill att jag tar henne bestämt, drar i håret medan vi har sex, smiskar och håller hårt om rumpan etc. Ibland analsex. När vi har sex är det ok men det vore kul om hon tog initiativet ibland. Nu är det bara "jag är trött, jobbigt, jag vill inte, har inte duschat etc".

Jag fattar att efter tre barn så är man inte lika pigg och fräsch, jag förstår det verkligen. Men det känns snarare att hon undviker mig vilket hon säger att hon inte gör.

Har börjat gå in och läsa om tjejers sexfantasier och testat det men det verkar inte riktigt bita det heller (förutom att jag blir galen).

Hursomhelst behöver jag lite piggauppsexlivettips från er!

• Svar på tråden Sextips till pappa
  • Anonym (Plupp)

Har ni prövat att ta en weekend nånstans bara du o hon, ta in på nått mysigt hotell o bara dränka er i varandra för att komma bort från vardagen o starta upp det lite?

Vet hon hur du känner?
    Erbjud henne massage utan att göra några närmanden med tex en värmegivande olja?

• Tom Araya
    Keeponswimming skrev 2016-09-10 22:20:03 följande:

Hej alla ni mammor!

Behöver lite stöd och sextips!

Har tre små ljuvliga knattar varav den sista är snart 2. Jag är man, städar, lagar mat, hämtar ifrån skolan etc. Typiskt jämställd stockholmare.

Problemet:

Klassiskt problem och jag har läst massor av trådar men jag tycker jag och min fru har för lite sex. Vi har sex en gång i månaden, max. Och alltid jag som tar initiativ. Vi vet och har pratat om vad vi gillar och hon vill att jag tar henne bestämt, drar i håret medan vi har sex, smiskar och håller hårt om rumpan etc. Ibland analsex. När vi har sex är det ok men det vore kul om hon tog initiativet ibland. Nu är det bara "jag är trött, jobbigt, jag vill inte, har inte duschat etc".

Jag fattar att efter tre barn så är man inte lika pigg och fräsch, jag förstår det verkligen. Men det känns snarare att hon undviker mig vilket hon säger att hon inte gör.

Har börjat gå in och läsa om tjejers sexfantasier och testat det men det verkar inte riktigt bita det heller (förutom att jag blir galen).

Hursomhelst behöver jag lite piggauppsexlivettips från er!

Vad händer om du tar initiativ till det hon säger sig tända på?

Prova att skicka ett sms till henne på jobbet och säg att den lilla slynan är olydig och behöver tuktas med smisk, håller hon med kommer hon hem utan trosor och böjer sig fram över köksbordet med nerdragna byxor eller uoppdragen kjol när hon kommer hem...
  • Anonym (Småbarnsmamma)

Jag ville ha sex 3-7 ggr i veckan innan vi fick barn. Så hade vi det i flera år innan, även under graviditeten. Men efteråt försvann sexlusten i flera år. Eller vi hade sex men mycket mer sällan. I vårt fall berodde det nog på att jag gått upp i vikt, var konstant trött och mätt på närhet, samt att jag tappat bort min sexualitet. Kände mig lixom asexuell dels för att jag hade min unge på mig helatiden men också för att jag inte kände mig attraktiv. Om han då försökte prata "dirty talk" med mig så blev jag bara äcklad även fast jag tidigare gillat det.

Men när vi åkte bort ngn stans bara han och jag så tog det bara ngn dag eller 2 så hittade vi tillbaka till varandra. Tyvärr återgick det ju till det vanliga när vi åkte hem igen, men det blev ju lite andhål i alla fall.

Nu har sexlusten kommit tillbaka utan att någonting ändrats. Jag tar hand om mig själv och tränar mkt men är tex fortfarande tjock, känner mig sexig ändå då jag vant mig vid "nya" kroppen.

Mitt tips är att få längre sammanhängande tid ihop själva och få henne att känna sig attraktiv. Prata om att du saknar sexlivet utan att pressa och skuldbelägga. Få henne känna att du längtar efter närhet just med henne.

Skitjobbigt när sexlivet är i osynk!

• 8airam8

Jag är ganska inne på det lite hårdare spåret, eftersom hon uttryckt sådana önskemål. Givetvis måste det utföras med fingertoppskänsla så är det känns bra för alla.

Förslaget med ett sms som ovan är bra. Andra saker som är fina när man vill känna sig ägd och tagen är ju just det där med fasta och bestämda händer som tar tag i en och till exempel tvingar med en på knä. Väl på knä kan det ju passa med en hand i håret och du vet... tydliga instruktioner. Om jag inte är sugen på sex innan detta, så kan man hoppa upp och sätta sig på att jag är det sedan.

Det är ju du som känner din fru och vet vad som passar, men mitt tips är lite såhär: fråga inte så mycket, sluta inte med inviter, älska henne vettlöst och ta hand om henne. Och se till att du är sådär dominant som hon kanske behöver.

Svar på tråden Sextips till pappa