• freja231

Hund med magont

Min hund har ont i magen i kväll. Jag ringde hundvakten där han var under dagen och frågade om han hade ätit något speciellt och hon sa att de hade gett honom ganska mycket ost som "snacks". Han är inte van att äta mjölkprodukter, så jag vet inte om han är känslig för det, men baserat på att han nu uppenbarligen har ont i magen så verkar det troligt.

Hur som helst, han har gjort sina bestyr och han har ätit sin middag, men han har hemska gaser, han skakar från och till och är trött. Han vill inte gå ut så vi bar ut honom när vi skulle på sista kvällspromenaden. Vi gick bara så att han fick kissa sedan ville han tillbaka in.

Jag är något av en hönsmamma så jag tänkte höra om någon har något tips på något man kan göra i den här situationen och om ni tror att det är väldigt allvarligt eller om man kan vänta tills i morgon och se hur han mår då innan man börjar fundera på veterinär.

Han verkar sova ganska gott nu, och gnyr eller piper inte eller så, men är ändå lite orolig.

• Svar på tråden Hund med magont
  • Aniiee

Det är säkert osten. Mina hundar kan bli lite pruttiga av ost, men så får de aldrig några mängder heller, och vad "ganska mycket" ska betyda är ju svårt att veta. Jag menar, är det 20g eller 200?. Avvakta till imorgon efter han han bajsat (och, så klart, kolla så han gör det, så det inte blir mjölkstopp). Om han är jätteslö på morgonen och inte vill ut igen så ring veterinären och checka. 

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Svar på tråden Hund med magont