Inre vagel - HJÄLP!!
Fått en vad jag tror är vagel, innanför nedre ögonlocket. Ont som f-n och den blir större och större snabbt.
Vad kan man göra?
Är blind på det andra ögat (pga olycka i barndomen) så jag ser bara på detta öga.
Fått en vad jag tror är vagel, innanför nedre ögonlocket. Ont som f-n och den blir större och större snabbt.
Vad kan man göra?
Är blind på det andra ögat (pga olycka i barndomen) så jag ser bara på detta öga.
Gå till läkaren och visa upp detta.
Jag håller med viseversa, till läkaren med det här.
Eftersom det är söndag idag så hade jag ringt 1177 först och hört med dom om vad dom tycker jag skulle göra.
Lycka till, hoppas du snart mår bättre
Var till läkare i fredags eftermiddag pga svullnad under ögat samt röd innanför nedre ögonlocket. Fick diagnos allergisk blefarit. Ögonlocksinflammation. Men läkaren gjorde inget år det. Har tid på tisdag hos ögonläkare. Tiden bokad innan dessa besvär dök upp.
Ringde 1177 och blev inge klokare. Vagel trodde hon men var jag osäker så var det akuten. Känns sådär att tillbringa hela söndagen på akuten för en vagel.
Använde tjänsten Min Doktor och fick salva utskrivet. Vageln eller vad det är, släppte ut en massa sekret igår. Inte lika öm idag men fortfarande ont. Suddig syn o ont vid ögonrörelser/