• Hannalindell

    Ingen mens efter cerazette

    Jag och sambon bestämde oss för att försöka skaffa barn i mars iår och var supertaggade! Min barnmorska rådde mig att inte sluta med cerazette förrän den dagen vi ville blrja försöka, vilket vi gjorde. Detta ångrar jag idag och önskar att jag hade slutat med dom för längesen. Får inte tillbaka mensen ????... (Ätit cerazette i flera år utan mens, tidigare va mensen nog regelbunden kmr knappt ihåg) Har gått ett halvår nu, vilket sjukvården säger att det måste ta innan man får hjälp. Och sen typ 3 månaders kö. Ringde till privat och fick en tid 11/10 för en liten utredning och förhoppningsvis hjälp! Vill ju så gärna kunna få barn, helst nu, vi är redo.. Alla andra runtomkring blir gravida och det här tär på mitt psyke. Är det någon som har varit med om samma sak? Någon som befinner sig i samma sits just nu? Känner att jag behöver någon att prata med. Detta är inget jag vill prata med med mina kompisar/familj ???? och när folk frågar om vi vill ha barn så "skojar" jag till det och säger jaa om något år kanske... Innerst inne vill jag vara gravid nu.

    Vill ha mens... För första gången i mitt liv ????

  • Svar på tråden Ingen mens efter cerazette
  • saspet

    Hej! Jag var med om samma sak efter att ha ätit cerazette. För mig tog det typ 8 månader innan mensen kom tillbaka, så håll ut. För min del försvann mensen dock igen efter några månader och kom aldrig tillbaka :( Men det är extremt ovanligt att mensen lägger av i min ålder (är 26), så du ska se att din kommer tillbaka!

Svar på tråden Ingen mens efter cerazette