• Sheila123

förvirrad

Har varit skengravid ett par gånger, sedan slutade jag tänka på graviditet. Men denna månad har jag haft hugg etc från några dagar efter ÄL som inte riktigt gått att ignorera. Har även läst här att kroppen kan hoppa över en ÄL. Men om den gör det, får man verkligen ont i magen mellan ÄL och mens? Från att äntligen fått rutin på mens efter uttagen spiral för ca 6 mån sedan, är den helt utebliven? Har extremt molande värk i mage, ländrygg, ljumskar, knä, höfter, haft halsbränna sedan veckan innan BIM, ont i bröstryggen men inte direkt känsliga bröst, mer värk. Har testat neg på BIM och BIM +1 med RSFU sticka. Köpte CB digital och testade morgonurin idag, "icke gravid". Känns som att det är såpass pålitliga att jag bör inte vara gravid. Men nu blir jag helt förvirrad, haft mens i 19 år och detta har aldrig hänt, förutan mina tre tidigare graviditeter, men då har testen visat + typ dagen efter BIM.

Skulle ni köpa och testa imorgon igen (BIM+3)? Är det ens lönt?

• Svar på tråden förvirrad
  • Sheila123

Jag köpte ett test och kollade även måndag kväll. Det var fortfarande negativt. Mådde extremt dåligt måndag kväll, låg med rispåsen på magen. Tisdag lunch kom mensen, otroligt skönt med respons av något slag. Jag tar det som att min ÄL måste kommit senare denna månaden? Det kan stämma, för jag hade inte alls tydlig ÄL när jag "skulle" haft den.

Svar på tråden förvirrad