• FrökenMp

Blev ni gravid efter smiley?

Hej!

Är ny här och de senaste veckorna har jag suttit och läst igenom massvis med trådar och nu tänkte jag göra en egen ????

Jag och min sambo (jag 24, han 29) längtar så mycket efter barn och har bestämt oss för att försöka. Använder mig av natural cycles (lyckades bli gravid en gång förra året men blev abort samt en gång nu i somras som slutade i missfall) och ägglossningstest från clearblue.

Gjorde ett test idag som visade en smiley (den versionen som antingen visar en tom ring eller en fast smiley) så vi sexade loss????

Nu undrar jag hur många av er har egentligen blivit gravida efter att ha fått en smiley med clearblue? Dom ska ju ändå vara mer än 99% rättvisande...

• Svar på tråden Blev ni gravid efter smiley?
  • Carambolan

Även om du har ägglossning och prickar in den exakt rätt så är chansen att bli gravid bara 25% (med variation uppåt och neråt beroende på ålder, hälsa, etc)

• FrökenMp

Jo, jag vet. Men det känns ändå lite peppande att få höra om andra blivit gravida efter att ha fått en smiley:) även om så inte blir fallet för oss så känns det ändå bra på något sätt. Jag verkar vara väldigt fertil då de gångerna jag blivit gravid så slarvade vi och hade oskyddat sex just runt ägglossning...

• varje

Jag puffar tråden!

Hoppas det är många som blivit gravida efter glad gubbe. Jag använder själv CB digital för första gången denna månad och hoppas på ett plus.

Gubben blinkade för första gången i morse så nu är sexet igång här hemma.

Hoppas det går bra för dig.

• Ilse79

Har fått glad gubbe med cb och haft sex sen samma dag tre gånger. Och väntar mitt tredje barn. Min tredje dotter:). Lycka till!

• varje
    Ilse79 skrev 2016-10-03 20:49:52 följande:

Har fått glad gubbe med cb och haft sex sen samma dag tre gånger. Och väntar mitt tredje barn. Min tredje dotter:). Lycka till!

Härligt! 

Hade du bara sex när det var fast glad gubbe eller också dagarna innan när gubben blinkande?
  • Ilse79
    varje skrev 2016-10-03 21:34:41 följande:

Härligt! 

Hade du bara sex när det var fast glad gubbe eller också dagarna innan när gubben blinkande?

Två av tre har jag haft vid fast gubbe bara och den första gången var det nog även några dar innan. Men gubben är ju en indikation på att man kommer ägglossa, så har man sex precis då så är det ju före ÄL. :) (Ifall man undrar om jag haft sex före ÄL och fått döttrar...)

Jag har inte haft sex efter ÄL iallafall de här tre gångerna.
  • Kimmie84

Jag!
    Hade en smiley måndagkväll den 19e september. Körde endast en gång dagen efter. Idag plussade jag på BIM -2

• Plums24

jag undrar lite som du hur det där funkar! Vi hade sex i lördags och även söndagen. På söndag kväll fick jag en glad gubbe på testet så nu undrar jag om det va för tidigt ute vi va eller om det faktiskt finns hopp :)

• FrökenMp

Det gick inte vägen för mig förra cykeln (då jag skapade tråden) :( men har beräknad ÄL nästa vecka på torsdag så ska försöka mysa lite då torsdagkväll eftersom sambon kommer hem då...

Kul ni som plussat. Stort grattis:D det ger mig så mycket hopp att se att det räcker att sexa en gång runt ÄL och ändå lyckas bli gravid:)

• Kimmie84
    Plums24 skrev 2016-10-04 21:02:30 följande:

jag undrar lite som du hur det där funkar! Vi hade sex i lördags och även söndagen. På söndag kväll fick jag en glad gubbe på testet så nu undrar jag om det va för tidigt ute vi va eller om det faktiskt finns hopp :)

Det finns hopp. Spermier lever ju i flera dagar och simmar däruppe och typ väntar på ägget. Vissa spermier lever upp till 5 dagar.
  • Kimmie84
    FrökenMp skrev 2016-10-04 22:19:35 följande:

Det gick inte vägen för mig förra cykeln (då jag skapade tråden) :( men har beräknad ÄL nästa vecka på torsdag så ska försöka mysa lite då torsdagkväll eftersom sambon kommer hem då...

Kul ni som plussat. Stort grattis:D det ger mig så mycket hopp att se att det räcker att sexa en gång runt ÄL och ändå lyckas bli gravid:)

Tack :)
    Det behövs ju bara 1 för att befrukta ägget. Det kommer ju många samtidigt :)
    Det är en myt att man ska köra så mycket som möjligt. Spermiers kvalitet blir inte bättre efter många gånger på 1 eller 2 dagar.

Första försöket låg vi samma dag som ägglossning och dag efter. Blev gravid men fick missfall v11
    Nu bara 1 gång dagen efter smiley gubbe. Och återigen, gravid ::))
    Så det räcker med 1 gång
    Lycka till...
  • Plums24
    Kimmie84 skrev 2016-10-05 06:42:54 följande:
    Tack :)
    Det behövs ju bara 1 för att befrukta ägget. Det kommer ju många samtidigt :)
    Det är en myt att man ska köra så mycket som möjligt. Spermiers kvalitet blir inte bättre efter många gånger på 1 eller 2 dagar.

Första försöket låg vi samma dag som ägglossning och dag efter. Blev gravid men fick missfall v11
    Nu bara 1 gång dagen efter smiley gubbe. Och återigen, gravid ::))
    Så det räcker med 1 gång
    Lycka till...
    ooh! Hoppas vi ökade chanserna ännu mer med ett sista försök igår :) 
  • Plums24
    Kimmie84 skrev 2016-10-05 06:37:51 följande:
    Det finns hopp. Spermier lever ju i flera dagar och simmar däruppe och typ väntar på ägget. Vissa spermier lever upp till 5 dagar.
    ooh! Hoppas vi ökade chanserna ännu mer med ett sista försök igår :) 
Svar på tråden Blev ni gravid efter smiley?