• humlan01

    Vuxenadoption process

    Hej,
    någon som blivit adopterad som vuxen? Hur gick det till och hur långt tid tog det?
    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Vuxenadoption process
  • bergvis

    Jag och min kille vill adoptera men måste man verkligen göra sig för att få adoptera?

    Blir vi bättre föräldrar då?

    Vi vill så gärna ha barn men det har inte fungerat och vi är positiva inställda till adoption men då måste vi att man måste vara gift för att få adoptera!

    Ska man gifta sig bara för att ge ett barn ett kärleksfullt hem att växa upp i?

    Hur går det för er?

  • Anonym (??)
    bergvis skrev 2016-10-20 23:05:33 följande:

    Jag och min kille vill adoptera men måste man verkligen göra sig för att få adoptera?

    Blir vi bättre föräldrar då?

    Vi vill så gärna ha barn men det har inte fungerat och vi är positiva inställda till adoption men då måste vi att man måste vara gift för att få adoptera!

    Ska man gifta sig bara för att ge ett barn ett kärleksfullt hem att växa upp i?

    Hur går det för er?


    Uppfattade du verkligen frågan rätt här?
  • neverpreggo
    bergvis skrev 2016-10-20 23:05:33 följande:

    Jag och min kille vill adoptera men måste man verkligen göra sig för att få adoptera?

    Blir vi bättre föräldrar då?

    Vi vill så gärna ha barn men det har inte fungerat och vi är positiva inställda till adoption men då måste vi att man måste vara gift för att få adoptera!

    Ska man gifta sig bara för att ge ett barn ett kärleksfullt hem att växa upp i?

    Hur går det för er?


    Att gifta sig måste väl ändå vara den enkla delen av adoption. Det ser på pappret mycket mer stabilare än sambos.
Svar på tråden Vuxenadoption process