• 0lsson89

BF Maj -17 Göteborg

En tråd för de i Göteborg med omnejd (bor själv i Partille) som väntar sitt första barn med BF i Maj 2017 Glad{#emotions_dlg.flower}

MA 151223 - v.6+2 --> Ofostrig 160411 --> BF 170519
  • Svar på tråden BF Maj -17 Göteborg
  • Emmissara
    0lsson89 skrev 2016-09-12 18:54:23 följande:

En tråd för de i Göteborg med omnejd (bor själv i Partille) som väntar sitt första barn med BF i Maj 2017 Glad{#emotions_dlg.flower}

Hej jag bor inte i Göteborg men är mycket där runtomkring (sommarstuga på Tjörn som vi är i året runt). Skulle vara kul att följas åt, speciellt då jag vill tillbaka till Göteborgs trakterna 
  • Lotten

Vilken vecka är ni i?

Jag och min man har precis fått veta att vi är gravida. Har genomgått ivf. Vi ska ringa vår klinik på tisdag för då har vi vår officiella testdag men plusade för en vecka sedan :) vecka 6 här. Bor i Kungälv.

• Emmissara
    Lotten skrev 2016-09-18 07:51:44 följande:

Vilken vecka är ni i?

Jag och min man har precis fått veta att vi är gravida. Har genomgått ivf. Vi ska ringa vår klinik på tisdag för då har vi vår officiella testdag men plusade för en vecka sedan :) vecka 6 här. Bor i Kungälv.

åå grattis :D jag är inte riktigt säker på vilken vecka jag är i men antingen 5 eller 6. Ska till MCV imorgon, ska boka in en VUL tid då, får se när de vill att jag ska göra de. 
    åå Kungälv, håller hela tiden koll på vilka hus/tomter som kommer ut i Kungälv kommun, vill så gärna flytta tillbaka till västkusten. Men får spendera så mycket tid jag kan i sommarstugan på tjörn. 
  • Lotten
    Emmissara skrev 2016-09-18 08:06:55 följande:
    åå grattis :D jag är inte riktigt säker på vilken vecka jag är i men antingen 5 eller 6. Ska till MCV imorgon, ska boka in en VUL tid då, får se när de vill att jag ska göra de. 
    åå Kungälv, håller hela tiden koll på vilka hus/tomter som kommer ut i Kungälv kommun, vill så gärna flytta tillbaka till västkusten. Men får spendera så mycket tid jag kan i sommarstugan på tjörn. 
    Tack! :) på onsdag går jag in i v7.
    Jag hoppas vi får komma på UL i slutet på denna veckan. Vet inte om det kan vara för tidigt.

Ja! :) här är härligt! Var bor ni nu?
  • Emmissara
    Lotten skrev 2016-09-18 12:34:42 följande:
    Tack! :) på onsdag går jag in i v7.
    Jag hoppas vi får komma på UL i slutet på denna veckan. Vet inte om det kan vara för tidigt.

Ja! :) här är härligt! Var bor ni nu?
    De beror lite på hur bra utrustning de har. 

Bor just nu i västervik så de ligger ju helt på fel sida haha :P 
  • Lotten
    Emmissara skrev 2016-09-18 14:19:47 följande:
    De beror lite på hur bra utrustning de har. 

Bor just nu i västervik så de ligger ju helt på fel sida haha :P 
    Okej, jag tänker om det utför ivf osv så borde kliniken ha bra grejer. Hoppas på det bästa!

Hur mår du?
  • Emmissara
    Lotten skrev 2016-09-18 16:28:57 följande:
    Okej, jag tänker om det utför ivf osv så borde kliniken ha bra grejer. Hoppas på det bästa!

Hur mår du?
    ja men absolut. jag va i ca v6+5 när jag gjorde mitt första VUL i våras när ja va gravid, dock mätte läkaren "fel" och sa att ja va i 5+5. Min livmoder är bakåtlutad så de är svårare att mäta på mig korrekt så tidigt har jag förstått. Iaf jag såg ett litet foster och ett blinkande hjärta. 

Idag mår jag ganska bra med illamåendet iaf, men har haft enormt växtvärk, ibland har jag så ont att jag typ vill skrika rakt ut. Ska prata med min BM om det imorgon när jag ändå ska träffa henne. Hur mår du?
  • Lotten
    Emmissara skrev 2016-09-18 20:40:25 följande:
    ja men absolut. jag va i ca v6+5 när jag gjorde mitt första VUL i våras när ja va gravid, dock mätte läkaren "fel" och sa att ja va i 5+5. Min livmoder är bakåtlutad så de är svårare att mäta på mig korrekt så tidigt har jag förstått. Iaf jag såg ett litet foster och ett blinkande hjärta. 

Idag mår jag ganska bra med illamåendet iaf, men har haft enormt växtvärk, ibland har jag så ont att jag typ vill skrika rakt ut. Ska prata med min BM om det imorgon när jag ändå ska träffa henne. Hur mår du?
    Okej :) men det låter ju lovande!

Fy för illamående. Jag känner av lite illamående. Men mest dofter och har varit väldigt trött idag. Vilat på dagen en stund. Känner också av växtvärken. Ibland mer o ibland lite mindre. Antar att det kan vara så.

Dags att sova för mig. Börjar vid 6 imorgon.
    Natti.
  • 0lsson89

Hej! Vad roligt att någon svarat här, var några dagar där med tystnad så trodde tråden gått obemärkt förbi Glad

i fredags gick vi in i v.7 och vi har tidigt ultraljud den 10/10.. räknar ner dagarna!

Vad har ni för symptom än sålänge?

{#emotions_dlg.flower}

• Lotten
    0lsson89 skrev 2016-09-25 22:21:25 följande:

Hej! Vad roligt att någon svarat här, var några dagar där med tystnad så trodde tråden gått obemärkt förbi Glad

i fredags gick vi in i v.7 och vi har tidigt ultraljud den 10/10.. räknar ner dagarna!

{#emotions_dlg.flower}

På torsdag går vi in i v 7 och vi ska på tidigt ultraljud 11:e okt. Hur kommer det sig att ni ska få göra tidigt? Vi gör det pga att vi fått hjälp med ivf.

Jag känner av att det gör ont i brösten, kissar ofta, dofter men har blivit förkyld så känner inte lika mkt. Något positivt! Sen igår kväll upplevde jag att jag mådde illa och har nyss gått upp och känner mig lite illamående.
    Dudå?
  • Emmissara
    Lotten skrev 2016-09-18 20:45:15 följande:
    Okej :) men det låter ju lovande!

Fy för illamående. Jag känner av lite illamående. Men mest dofter och har varit väldigt trött idag. Vilat på dagen en stund. Känner också av växtvärken. Ibland mer o ibland lite mindre. Antar att det kan vara så.

Dags att sova för mig. Börjar vid 6 imorgon.
    Natti.

hade helt missat att du hade svarat mig :P 

Jag har inte haft något illamående alls den senast veckan förutom i lördags kväll, då va jag nära till att spy. (hade en plastpåse jämte mig i några timmar) 

• Emmissara
    0lsson89 skrev 2016-09-25 22:21:25 följande:

{#emotions_dlg.flower}

Jag var på VUL i onsdags för att se så det inte sitter något i äggledarna, men jag va för lite gången så ska tillbaka nu på onsdag. Jag vet inte exakt när jag hade ÄL så idag är jag mellan 5+3 till 6+0. Får se vad de säger på onsdag dock vet jag ju att det är svårt att mäta fostrets längd så tidigt, så får se vad de säger och sen ta det med en nypa salt. Kommer nog få mer korrekt mätning vid kub den 11/11. 

Från förra söndags kvällen fram till torsdagen så hade jag inga symtom, på onsdagen fick jag panik så jag ringde till gyn och fick komma in direkt, men som sagt ska tillbaka nu på onsdag. På torsdagen började jag känna växtvärk igen och i fredagskväll, från ingenstans, så började jag få ont i brösten. Så nu känner jag mi lugnare när jag har ont i brösten konstant och lite växtvärk till och från. Får se o illamåendet kommer igen eller om jag slipper det. 

Vad har du för symtom?
  • Emmissara
    Lotten skrev 2016-09-28 07:40:39 följande:

När har ni skrivit in er hos mödravården?

jag va på hälsosamtal förra måndagen, ska på inskrivning den 24 oktober kommer då vara i v9+3
  • Lotten
    Emmissara skrev 2016-09-28 10:49:46 följande:
    jag va på hälsosamtal förra måndagen, ska på inskrivning den 24 oktober kommer då vara i v9+3
    Okej :)
    8+5 kommer jag vara när vi ska på första mötet hos mödravården. Och första ultraljudet 7+5. Går in i vecka 7 imorgon. (6+0) :)
  • Emmissara
    Lotten skrev 2016-09-28 13:29:44 följande:
    Okej :)
    8+5 kommer jag vara när vi ska på första mötet hos mödravården. Och första ultraljudet 7+5. Går in i vecka 7 imorgon. (6+0) :)
    okej, jag va på VUL idag och fick se ett litet hjärta slå. v5+5 så kommer vara i vecka 7 (6+0) på fredag, så är en dag efter dig :) 
  • Lotten

Mår så dåligt! Vet inte var jag ska ta vägen! Har köpt armband mot illamående. Får knappt i mig något att äta. Någon annan som mår såhär dåligt? Det känns som jag har magsjuka!

• Emmissara
    Lotten skrev 2016-10-02 15:20:40 följande:

Mår så dåligt! Vet inte var jag ska ta vägen! Har köpt armband mot illamående. Får knappt i mig något att äta. Någon annan som mår såhär dåligt? Det känns som jag har magsjuka!

jag har inte spytt på 1 vecka men jag får fortfarande inte i mig mat, Det går bara inte att få i mig tillräckligt med näring, så ska ringa till min BM imorgon och se om jag kan få näringsdryck utskrivet på recept, vet att hon nämnde på hälsosamtalet att jag kunde eventuellt få det ifall jag kände att jag inte fick i mig tillräckligt med näring.
  • Emmissara

Hej hur går det för er? 

Om ni vill så har det startats en hemlig fb grupp för oss som bor runt Göteborg och har bf 2017 

• Mimmsan01

Precis som emmissara skrev så startade jag en grupp idag som är hemlig (ingen utom medlemmarna kan se gruppen). Ni får jättegärna maila mig så bjuder jag in er! Bf2017gbg@outlook.com

Vore kul om vi blev ett litet gäng :)

Svar på tråden BF Maj -17 Göteborg