lvu
Hej.Jag går rakt på sak, jag har barn sedan tidigare förhållande, barnet var för många år sedan LVU:AT, barnet kom hem efter ett tag då vi uppfyllde kraven socialtjänsten hade på oss som föräldrar.
Från och till har vi varit i "blåsväder" p.g.a att farmor till barnet gjort ständiga socialanmälningar.
Jag har sedan ett tag tillbaka lämnat pappan till mitt första barn, pappan vill ha mig tillbaka och menar på att jag sviker mitt barn och honom om jag går in i en ny relation. Jag har fått så många osmakliga sms att jag känner mig riktigt instängd.
Nu är jag gravid igen, och mamma till mitt ex hostar med att anmäla mig till socialtjänsten, hon har enligt sig själv och pappan mer makt en mig då jag alltid kommer vara en hemsk mamma p.g.a att jag "brast" så i mitt föräldraskap att socialtjänsten fick ingripa med ett LVU. Pappan har nu även stämt mig på vårdnaden p.g.a att han anser att jag lider av psykisk ohälsa då jag valt att lämna honom och mitt barn och gå vidare. När jag skriver det så inser jag hur sjukt allt låter, men människan är något så fruktansvärt manipulativ och känt mig sedan jag var en liten flicka själv.
Jag vill gå vidare, jag vill heller inte bli dömd för något som passerat utgångsdatum. Skall jag ta detta hot på allvar och vara rädd trots att pappan till mitt barn i magen ej har problematik med socialtjänsten, vi har inga som helst problem att samarbeta med socialtjänsten om de skulle vara så, vi har en jätte fin relation, planerar att gifta oss och är lyckliga tillsammans.
Jag känner mig manipulerad, instängd i ett hörn och less på situationen.
/TS