• Anonym (anonym)

Hur många resor kan man åka på utan att ta med bonusbarnen?

Jag och min sambo älskar att resa och vi har haft turen att vi har haft råd och åka 5 gånger under våra 3 år tillsammans. Det har även blivit någon skidsemester i sverige och en två weekend resor på sommaren inom sverige. Nu är det så att bonusarna som är 9 och 6 år gamla tycker vi är dumma som aldrid tar med dom. Har dom bara vh och det är dyrt och åka med barn och som sagt älskar vi och resa och prioterar resor istället för nya kläder och sånt.
    Vad anser ni måste man känna att åka på barnsemestar utomlands eller räcker de och åka på en kort resa/år inom sverige?

• Svar på tråden Hur många resor kan man åka på utan att ta med bonusbarnen?
  • Anonym (???)

Ni är ego och elaka ja. Varför utesluter ni barnen? Är det ditt påhitt eftersom det inte är dina bio barn? Hade du uteslutit dom på samma vis om det var dina egna? Och dyrt? Du skriver ju att ni har råd. Hur ska du ha det?

• Anonym (Tja)

Kan förstå att du skiter i det men bonusarnas pappa borde vilja åka med sina barn ngn gång ibland iaf. Förstår att de blir ledsna. Får de åka ngt med sin mamma?

• Anonym (Småaktigt)

Har ni råd att åka utomlands 5ggr/3år plus en skidsemester och två inrikesresor på den tiden så tycker jag ni är snåla och småaktiga som inte unnar barnen någon enstaka semesterresa på samma tidsperiod. Många familjer har inte ens råd att åka utomlands EN gång om året, inte ens utan barn, och ni säger dessutom att ni prioriterar resor över all annan lyx! Vill ni inte dela det intresset och nöjet med barnen när dom nu själva vill?

• Anonym (Mi)

Har ni inte tagit med barnen på en endast resa hittills så är det hög tid att ni gör det. Däremot behöver de ju inte följa med på allt.

• Anonym (Exfru)

Kan du tänka dig badsemester med barnen?Skulle vara kul för dom!

• Anonym (S)

Ni verkar väldigt ego. Trist när det går så långt att barnen verkligen reagerar på det också :(,

Man behöver faktiskt inte åka på någon "barnsemester" bara för att man reser med barn. Våra barn älskar att resa med oss vart vi än är.

Är inte förvånad att du som bobusmamma inte bryr dig mer(man läser ju hela tiden här om bonusmammor som inte är kapabla att se att barnen kommer först). Däremot borde deras egna pappa bry sig mer. Tragiskt.

• Anonym (Dåligt samvete)

Jag kan förstå om man som nyblivet par vill åka på en och annan resa ensam men jag skulle få dåligt samvete om jag åkte på den ena resan efter den andra utan att ta med min son. Solsemester och skidresor skulle jag definitivt ta med sonen på och kanske göra en och annan weekendresa till storstad med min partner.

• ungbrunett

Jag tycker att ni väljer helt själva. Vill ni inte ha med barn så ska ni såklart inte det, trots det många skriver här.. Vad skulle någon få ut av att resa med någon som man ej vill resa med? Det är inte synd om barnen. Lev som du vill ts.

• elyse

Ni gör precis som ni vill. Hur barnen uppfattar det och vad det kan göra med relationen är ju en annan femma.

• Famous

Kan förstå känslan att få åka ensamma första året när man är nyförälskade. Det behöver man och inget som kan ifrågasättas tycker jag.

Men nu är det väl hög tid att barnen får åka med åtminstone på nån resa. Vad säger din sambo? Eller är det du som bestämmer? Hade det gällt dina egna barn... Undrar om du verkligen resonerat så då?

Klart det inte behöver vara en resa utomlands. Finns massor av härliga ställen på sommaren. Gotland, Öland, hela våra långa kuster.

Nåt sånt eller kanske Skara sommarland, High Chaparral. What ever men nåt kul och minnesrikt bör ni göra med barnen. Tror inte er relation blir speciellt tajt ( du och barnen) om ni fortsätter att utesluta dem hela tiden.

Vad händer om du får egna barn? Jag utgår från att du inte har några...

Svar på tråden Hur många resor kan man åka på utan att ta med bonusbarnen?