• GabrielKnight

Fina saker att säga till flickvännen

Här är exempel på några:

Min lilla pusspotatis

Jag ska beskydda dig min sköna, hos mig är du trygg.

Min fina rara prinsessa

Min gullgroda

Min sockertopp

Lilla hjärtat

Sötnos

• Svar på tråden Fina saker att säga till flickvännen
  • Carambolan

Glad att jag aldrig hört det där från min man till mig. Sånt har vi sagt till våra barn när de varit bebisar. Men smaken är som baken...

• Lena

Förutom sötnos är det sånt man säger till sina barn inte till sin partner.

• sextiotalist

Tackar för att du inte är min sambo. Jag hade känt mig som mindre begåvad bimbo om han sagt något sådant till mig

• Blueskillen

Vad är det för fel att säga min prinsessa, sötnos eller lilla hjärtat?

Är det inte bättre att säga gulliga saker än inga gulliga ord alls till sin flickvän? Sen vad det är för ord har mindre betydelse.

Att visa verbal kärlek och att ge bekräftelse tycker jag är det viktigaste. Vilka ord du använder har mindre betydelse.

Nog vill ni höra fina ord om er ifrån er man? Vilka ord är det då som ni tycker om att höra?

• Lena

Förminskande ord är inte gulliga.

Ta bort lilla och även liknelser med saker och säg helt positiva saker hem hellre meningar om hur man är än gulliga smeknamn.

• Miss Lycka

Det låter lite knasigt att behöva göra en lista över snälla saker att säga till flickvännen. Inrepeterat och inte så spontant. Lite asperger-vibbar på det faktiskt..... Varför behöver du en lista fina saker att säga, kan du inte bara säga vad du känner i stunden? Inte något i förväg inlärt och uttänkt?

Flera av exemplen låter lite styltiga och gammaldags, inte naturligt och spontant.

• 8airam8

Orden man vill höra är ju de som kommer från hjärtat för stunden.

• sextiotalist
    Blueskillen skrev 2016-09-13 06:48:03 följande:

Vad är det för fel att säga min prinsessa, sötnos eller lilla hjärtat?

Är det inte bättre att säga gulliga saker än inga gulliga ord alls till sin flickvän? Sen vad det är för ord har mindre betydelse.

Att visa verbal kärlek och att ge bekräftelse tycker jag är det viktigaste. Vilka ord du använder har mindre betydelse.

Nog vill ni höra fina ord om er ifrån er man? Vilka ord är det då som ni tycker om att höra?

Jag älskar dig. Vilken tur att jag träffade dig. Du är bäst. Tack för att du finns i mitt liv. Det är vad min sambo säger till mig. Jag är inte en liten docka och jag vill inte bli kallad för gulliga saker.
  • Vickan I

Fyra gångbara saker min man säger i vardagen som gör mig mkt gladare än snack om prinsessor och grodor. "Tack för att du...(valfritt verb), du är bäst, vad fin du är, älskar dig".

Svar på tråden Fina saker att säga till flickvännen