• GreenSpirit

Gravid direkt efter missfall!

Är 34 år, och fick mitt första plus i augusti. Tyvärr förlorade vi det lilla livet på dagen vecka 6.

Men idag plussade jag starkt! Har inte fått mens än, en liiiten rosa flytning i förrgår och lite ljusbrunt i går. Men alla symptom är kvar, och jag känner mig mer gravid denna gången och plusset var mycket starkare på testet än de andra testen vid min förra graviditet.
    Inga färgade flytningar alls idag. Så jag håller tummarna, även om man inte vågar hoppas helt.

Någon som varit med om att bli gravid direkt efter missfall och som det gått bra för? :)

• Svar på tråden Gravid direkt efter missfall!
  • Malhel

Jag fick missfall i vecka 7 i oktober förra året, blev gravid direkt efter, ingen mens mellan och idag är min dotter 9 veckor och allt har gått jätte bra!

• GreenSpirit
    Malhel skrev 2016-09-13 14:05:30 följande:

Jag fick missfall i vecka 7 i oktober förra året, blev gravid direkt efter, ingen mens mellan och idag är min dotter 9 veckor och allt har gått jätte bra!

Så himla roligt att läsa!!
    Tack för att du tog dig tid att svara, det betyder väldigt mycket! :)
  • Oline

Jag fick missfall i v 8 i februari i år, åh jag var såå knäckt :( Men jag blev gravid direkt utan mens emellan och nu sitter jag här gravid i v 32 ;) Så jag tror det kommer gå vägen för dig med denna gång, två missfall på rad förekommer givetvis men risken för det är låg. Grattis ts :D

• GreenSpirit
    Oline skrev 2016-09-13 15:07:00 följande:

Jag fick missfall i v 8 i februari i år, åh jag var såå knäckt :( Men jag blev gravid direkt utan mens emellan och nu sitter jag här gravid i v 32 ;) Så jag tror det kommer gå vägen för dig med denna gång, två missfall på rad förekommer givetvis men risken för det är låg. Grattis ts :D

Fantastiskt att läsa, tänk att vi är flera som varit med om detta.

Känns som ett mirakel! Och vad kul att du inte har långt kvar, så himla spännande!
  • AennilKs

Ja, jag fick missfall med tvillingar strax innan sommaren och bara någon månad efter blev jag gravid igen! V.15 nu :)

• Alvina

Jag fick missfall väldigt tidigt i graviditeten (V 2) i januari och månaden efter, i februari, plussade jag igen. Är nu i vecka 32.

• Dixie

Menar du inte v.4?! V 2 är ju när du har ägglossning....

Alvina skrev 2016-09-13 17:23:27 följande:

Jag fick missfall väldigt tidigt i graviditeten (V 2) i januari och månaden efter, i februari, plussade jag igen. Är nu i vecka 32.

• Alvina
    Dixie skrev 2016-09-13 17:29:35 följande:

Menar du inte v.4?! V 2 är ju när du har ägglossning....

Jo, tack, jag menar V 4.
  • GretaGumbo

Fick missfall i v.8, fyra veckor senare plussade jag igen. Det plusset är idag världens goaste lilla tjej på ett och ett halvt år! Lycka till!

• Anastacia1980
    Jag fick missfall i v 10 i augusti förra året och blev sen gravid direkt efter och nu ligger min dotter på 3 månader bredvid mig och sover sött. Hoppas det går bra för dig också.
Svar på tråden Gravid direkt efter missfall!