• calabalic

Jobbig tandsprickning.. hur var det för er?

Sonen 15 mån har tandsprickning med kindtänder som är väldigt besvärlig. Fyra nätter i rad nu med väldigt lite sömn, uppvak med gråt och skrik en gång i kvarten hela nätterna trots att han är supertrött. Dreglar jättemycket. Första två dagarna 39 graders feber och lös i magen. Grinig och trött på dagarna, dålig aptit. Tycker så himla synd om honom!! Han reagerade inte alls på de 8 framtänderna.

Nu undrar jag hur det var för er när era barn fick tandsprickning? Hur länge var det sömnlösa nätter? Fanns det nåt som hjälpte/lindrade? Var det likadant varje gång det kom nya tänder? Gick besvären över så fort tanden kommit ut ur tandköttet?

• Svar på tråden Jobbig tandsprickning.. hur var det för er?
  • Erizajo

Mina alla tre barn har fått feber vid varje tand :( däremot har det ofta räckt med en eller två skriknätter. Ge alvedon på maxdos och prova även att gnugga ett finger doppat i flytande alvedon på stället där tanden är på G, det kan bedöva lite.

• Mudidalen

Min pojk på 15 månader har precis likadant nu, hög feber, gnällig ledsen och dåligt med sömn på natten :(

Han har också första kindtänderna på gång. Lider med de små liven :(

Svar på tråden Jobbig tandsprickning.. hur var det för er?