Min kille vill abort
Hej!
Jag har varit tillsammans med mitt ex i ca 1 år, det tog nyligen slut. Samma månad det tog slut mellan oss så visade det sig att jag var gravid. Under hela vårt förhållande ville vi skaffa barn, vi försökte mestadels av förhållandet och jag blev det 1 gång tidigare med honom. Men som resulterade i ett missfall.
Nu till det tråkiga: mina föräldrars största mardröm är att jag blir gravid, dom vet redan om att jag är det och på bara den korta tiden som dom har vetat det så har jag och mina föräldrar glidit ifrån varandra jättemycket, vilket känns hemskt. Jag har ingen som helst stöttning från deras sida. Min kille (eller ex) "ångrade sig" och säger nu att han verkligen INTE är redo för ett barn och vill absolut inte. Men för ett par dagar sedan så började han se ljus i situationen och började tänka att det ändå skulle gå, han har snackat med sin familj och som tur är så är dom jättestöttande.
Jag vet inte vad jag ska göra, jag pluggar fortfarande och jag har alltid velat ha barn. Jag är beredd på att riskera att kontakten med mina föräldrar blir sämre för att behålla detta barnet. Samtidigt är jag väldigt väldigt beroende av mitt ex om jag behåller, eftersom det blir han som får fixa jobb och en lägenhet till oss. (Vi bor just nu ca 2 timmar ifrån varandra, vilket inte funkar med ett barn). Och han har gett upp i princip, vilket betyder att han inte kommer fixa lägenhet eller jobb, och jag får fixa allt själv. Och DET finns inte ens på kartan för det kommer jag ALDRIG klara då min egen familj vänder mig ryggen och jag fortfarande pluggar.