• Äldre 14 Sep 12:23
    781 visningar
    1 svar
    1
    781

    Vändningsförsök

    Går in i vecka 34 imorgon och var hos BM igår, där visar det sig att bebben ligger i tvärläge och det har han gjort ett bra tag då jag känt ordentlig smärta när han sträcker ut sig och magen varit mer oval än rund hela tiden :)

    Nu ska vi invänta vecka 36 för vändningsförsök och jag tycker det verkar extremt obehagligt. Dels för att jag är väldigt öm i magen och dels för Bricanylen. Har tidigare i livet haft problem med ångestattacker och det verkar ju som att Bricanylen ger lite samma "symtom"

    Har ni gjort vändningsförsök? Hur gick det? Vad händer om man inte vill göra det?

  • Svar på tråden Vändningsförsök
  • Äldre 14 Sep 20:53
    #1

    Hej!

    Jag gjorde ett vändningsförsök innan dottern kom för 1.5 år sedan. Hon låg i säte.

    Var också nervös innan men tyckte det gick rätt bra ändå. Bebis hade hög puls innan så fick ligga ett bra tag med ctg innan de vågade ge bricanylen. Jag fick just inga känningar av den alls tror jag, blev lite varm men inget annat.

    Själva vändningsförsöket var lite obehagligt. Det gjorde inte ont på mig men det var svårt att försöka andas och inte spänna sig. Dessutom lyckades de inte vända henne så det var ju till ingen nytta för mig...

    Jag fick planerat snitt, vilket jag gissar att du får om du inte vill göra vändningsförsöket. Med lite tur kanske bebis vänder sig själv till slut. :)

    Prata med din barnmorska om du är orolig!

    Lycka till!

Svar på tråden Vändningsförsök