• Anonym (triss)

Intimhygien, hur ofta tvättar ni kvinnor er?

Ja, detta kanske låter äckligt, men jag har problem med diverse dofter från underlivet. Jag duschar varannan eller var tredje dag, vilket uppenbarligen är för sällan eftersom jag hinner bli äcklig där nere. Har testat intimvåtservetter, men det verkar inte hjälpa speciellt mycket. När jag duschar använder jag intimtvätt, men jag orkar liksom inte duscha varje dag.

Hur gör ni, kvinnor? Duschar alla helt enkelt minst en gång om dagen, eller är det nån som har tips på hur man kan hålla sig lite fräschare där nere mellan gångerna?

• Svar på tråden Intimhygien, hur ofta tvättar ni kvinnor er?
  • Alvina

Du ska inte ha annat än vatten där nere. Det luktar säkert illa just för att du håller på att tvätta dig. Och jag råder dig till att sluta upp med våtservetterna.

• Anonym (Ida)

Jag tvättar aldrig med annat än vatten i underlivet!

• Lena

Tvätta mer sällan och bara med vatten sluta ha underkläder i syntet så blir det bättre.

• Anonym (Snabbtvätt)

Jag brukar duscha varannan dag. Emellan brukar jag vaska av med lite vatten från handfatet nån gång när jag sitter på toaletten.

Jag använder bara vatten och "tvålrester" från kroppen när jag duschar. Intimservetter irriterar min hud där.

• Flisan79

Jag tvättar mig oftast varje dag. Jag ducshar dock bara varannan/vartredje dag men underlivet tvättar jag oftare eftersom att det blir ofräscht annars.

• Anonym (ren)

Jag duschar dagligen. Alltid tvättat mitt underliv med vanligt duschtvål. Aldrig haft problem från underlivet. Varken lukter eller sjukdom.

Skulle känna mig oftäsch om jag inte tvättade underlivet varje dag. Tror också de flesta behöver göra det för att inte lukta ofräscht.

• Anonym (ren)
    Alvina skrev 2016-09-14 22:24:38 följande:

Du ska inte ha annat än vatten där nere. Det luktar säkert illa just för att du håller på att tvätta dig. Och jag råder dig till att sluta upp med våtservetterna.

Tror inte lukten i ts fall beror på tvättning utan mer snarare beror den på brist på tvättning.

Oavsett om man tvättar med tvål eller bara med vatten så tror jag man behöver göra det dagligen r att undvika ofräsch lukt.
  • Anonym (ren)

Ts, börja tvätta dig dagligen så blir du nog av med ditt luktproblem.

• Anonym (Ren och fräsch)

Ska jag inte duscha så tvättar jag underlivet när jag sitter på toaletten. En plastflaska med ljummet vatten och liiite oparfymerad intimtvål. Så har jag gjort hela mitt vuxna liv, och det har aldrig givit mig några problem.

• Anonym (Snippan)

Duschar varje dag. Spolar med duschen på underlivet länge och noggrant. Utan tvål.

Använder endast trosor i 100 % bomull.

Syntettrosor andas dåligt- då uppstår äcklig lukt.

Svar på tråden Intimhygien, hur ofta tvättar ni kvinnor er?